אחרי דיון של למעלה מ-40 שעות, חוק ההמלצות אושר הלילה (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. מיד לאחר מכן, הגיש הבוקר הגיש יו"ר יש עתיד  יאיר לפיד יחד עם התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ על חוק ההמלצות. שר הפנים אריה דרעי אמר הבוקר בשיחה עם אילה חסון ב-103FM כי הוא עצמו לא היה מגיש את חוק ההמלצות.



"אני לא רואה את הרווח הגדול והכדאיות שיש בעניין. אם המשטרה תרצה להדליף, היא תדליף "חוק ההמלצות הוא לא שחור ולבן. כשמפכ"ל המשטרה נכנס לתפקיד הוא אמר שיפעל לכך שלא יהיו המלצות, אני לא יודע מה השתנה אצלו. כולם מבינים שהמשטרה לא יכולה להחליט מי יהיה ראש ממשלה ומי יהיה שר, בשביל זה יש יועץ משפטי לממשלה. אז מה התועלת בהמלצה? מה היא משנה? אני לא הייתי מקדיש לחוק הזה את כל החודשים האלה והאנרגיה הזאת, אבל זה היה חשוב ל'ליכוד' והצד הפרסונאלי ירד, כי ראש הממשלה הודיע שהחוק לא יחול עליו".





ומה עם העתירה של מפלגת 'יש עתיד'?
"אחר כך שואלים איפה הרשות השופטת ואיפה הרשות המחוקקת. ריבונו של עולם, שבוע שלם העסקתם את הכנסת. אין פה מחטף כמו בחוק המיסוי על דירה שלישית. הם רוצים להרוויח כותרת, הם מדרדרים את המשילות ואחר כך יגידו שאין לכנסת כוח והיא לא יכולה למשול. זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. בית המשפט יזרוק אותם מכל המדרגות".



ומה עם חקירות הנוכחיות שנקשרו בהן שמך?
"אני נותן למשטרה לעשות את עבודתה. מתי שקוראים לי אני מגיע, עונה ומדבר. אני לא רוצה לדבר על מה שעובר עלי. את עם ישראל לא מעניין איך אני מרגיש. אני צריך לעבוד ולמלא את חובתי ותפקידיי. אני אופטימי לגבי החקירות. מה שקובע זה העובדות, ואני מאמין במי שמקבל את ההחלטות, שזה היועץ המשפטי לממשלה".