באופוזיציה מאשימים: הקואליציה מענישה אותנו על הפיליבסטר ולא תדון באף הצעת חוק שלנו בוועדת השרים הקרובה. אחרי שהלילה (חמישי) הסתיים דיון בנושא חוק ההמלצות בו נאמו חברי הכנסת מהאופוזיציה כ-43 שעות. כעת, לקראת כינוס וועדת השרים לענייני חקיקה התבשרו חברי הכנסת כי אף הצעת חוק פרטית לא תידון בישיבה. 
מלשכת שרת המשפטים איילת שקד נמסר כי "הוסרו הצעות החוק הפרטיות של האופוזיציה והקואליציה. בשבוע הבא הכנסת תדון במה שאושר השבוע כי הכנסת היתה משותקת". כל זאת מלבד הצעת חוק אחת של חברת הכנסת נאוה בוקר מהליכוד הנוגעת להעלאת קצבה לשכר המינימום לנכה שבסך כל ביטוחיו וקצבאותיו אינו מגיע למדרגת שכר המינימום. מלשכת ח"כ בוקר נמסר כי אינם יודעים מדוע דווקא הצעת החוק שלהם תידון. 
אלא שבאופוזיציה טוענים כי מדובר בהליך ענישה. אמש צייצה חברת הכנסת מרב מיכאלי בחשבון הטוויטר שלה "איילת שקד אמרה לי עכשיו ביציאה מהמליאה: 'עכשיו חודש לא נעביר הצעות חוק של האופוזיציה.' שאלתי למה, עונש על הפיליבסטר? אמרה 'כן'".

גם יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון השמיע דברים דומים ואיים כי למהלך כזה יהיו השלכות: "שרת המשפטים איילת שקד ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם חוצים עוד קו אדום מול האופוזיציה והציבור והודיעו שיתנגדו אוטומטית לכל הצעת חוק של חברי הכנסת מהאופוזיציה גם אם היא מטיבה עם הציבור. לא מפתיע. תגובת האופוזיציה תהיה בהתאם".
בין הצעות החוק שלא יעלו ביום ראשון יהיו הצעת החוק של ח"כ קסניה סבטלובה להענקת קצבה ליתומים שהוריהם נרצחו בפיגועים, או הצעת החוק של ח"כ מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור מש"ס, שעבור מי שרכבו תחת עיקול ועבר תאונה שהשביתה אותו, כספי הביטוח ישמשו לכיסוי העיקול'. כמו כן, גם הצעת החוק של ח"כ קארין אלהרר להעלאת קצבת הלאומי לשוהה במוסד ועוד הצעות חקיקה, מושהות כאמור עד להודעה חדשה.