בעוד שבועיים צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להמריא לביקור גומלין בהודו לאחר שבקיץ ביקר כאן עמיתו נרנדרה מודי. אך לפני הגעתו של נתניהו לדלהי, ישראל הביעה את מחאתה על כך שהודו תמכה בהצעה בעצרת הכללית הקוראת לבטל את הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. במשרד החוץ סירבו להגיב לידיעה. 
בתוך כך, הליגה הערבית גיבשה הצעת טיוטה לחסום את השתתפותה של ישראל בבחירות למושב במועצת הביטחון של האו"ם - הגוף המשמעותי ביותר בארגון, כך על פי סוכנות הידיעות של בחריין.
ההצעה תובא לאישור כל המדינות החברות בליגה הערבית בכינוס שיתקיים היום. מלבד המדינות החברות בארגון ייעשה מאמץ מצידן להשפיע על מדינות אחרות כדי שלא יתמכו בכניסתה של ישראל למועצת הביטחון. 

מועצת הביטחון. צילום: רויטרס

ישראל מנהלת קמפיין בשנה האחרונה במטרה להיבחר ולהיות אחת מהחברות הלא קבועות במועצת הביטחון המורכבת מ-15 מדינות, מתוכן חמש קבועות: ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה וצרפת, להן יש זכות ווטו לצד עוד 10 מדינות מתחלפות. 
ההצבעה על כיסא מסביב לשולחן המועצה נעשה בעצרת הכללית והיא הינה הצבעה חשאית, מה שמעלה במידה מסוימת את סיכוייה הרעים מלכתחילה של ישראל לקבל רוב של שני שליש בעצרת הכללית המאפשר קבלת כיסא במועצה. הבחירות לחברות במועצה יתקיימו בעוד כחצי שנה ביוני 2018.