לאחר שכבר נעלם מהתודעה הציבורית, חזר נתן אשל אל הכותרות לאחר שבשבוע שעבר חשף העיתונאי בן כספית את העדויות שנגבו על התקרית שבגינה הורחק מתפקידו. בסוף השבוע עלה שוב אשל לכותרות לאחר חשיפת המסרונים ששלח בגנות משה כחלון, ובעד ראש הממשלה. תוכנית הבוקר ב-103FM התייחסה לתוכנית, כאשר מי שעלה על הקו היה כספית.



"כבר ביום שישי כתבתי על זה בלי המסרונים שספי הביא. ביום רביעי בבוקר מקורבי נתניהו החלו בתדרוכים רצחניים נגד שר האוצר והיו גם מי שקראו והקריאו את זה בתקשורת. נחמד להבין שנתן אשל גילה שבטלפון הנייד יש עוד משהו חוץ ממצלמה. הדבר השני שהליכוד הגיב שזה לא על דעת ראש הממשלה כי היחסים עם כחלון הם טובים. פה קבור הכלב כי היחסים באמת טובים אבל זה לא נותן ערבות שמקורבו האינטימי ביותר יכפיש אותך במקביל".



"זה סגנון העבודה בבלפור. זה לגמרי ברשות ובסמכות ולגמרי מתכוונן. זה בדיוק כמו המשא ומתן המדיני שנתניהו מנהל אם זה נחשף אז זה בכלל נייר אמריקאי, יוזמה של מולכו, תמיד יש את ה-'נתן אשל' התורן אם זה כדי לדבר עם החמאס ואם זה להכפיש את כחלון. מצד שני המסר עובר. כחלון רואה מה קורה לו עכשיו בערוץ האחורי ומדמיין לעצמו מה יקרה לו כשכל צבא האמת של בלפור יסתער עליו.



ספי עובדיה טען כי "נתן אשל הורחק בהסדר טיעון מאוד מפרגן ומקל ובכל זאת הוא לא אמור לעסוק בשום דבר ציבורי. אני יודע מידע אישי שהרבה בכירים בשירות הציבורי עדיין רואים בנתן אשל כדלת שדרכה הם ייכנסו". כספית הוסיף כי "העובדה היא שנתניהו הרחיק מהלשכה את אלו שחשפו את הפרשה ופרסם הודעה מרגשת וסוחטת דמעות כשאשל נאלץ לעזוב, כל זאת על אדם שהתעלל ב-ר' האומללה. אחרי כל זה הוא מפעיל אותו בכל מיני משימות במשא ומתן הקואליציוני מול הרצוג, בכל פעם שצריך להגיע שליח חשאי מבלפור לכל מקום. לפעמים זה ניר חפץ, לרוב זה נתן אשל. זה אומר הכל, זה מסביר מדוע סיעת הליכוד מוחאת כפיים לדוד ביטן במשך שתי דקות, למעט דיכטר וצחי הנגבי. זאת תרבות השלטון בישראל לצערנו.



לאה גולדין: איך בסערת 'me too' לא עלה דבר על נתן אשל, מישהו מפחד כאן?


"הנושא כאילו טופל ונסגר. אם מישהו יחקור את הנסיבות מדוע היועמ"ש לא העביר את זה למשטרה אלא לנציבות מי לחץ עליו ואיך סגרו את זה בנציבות. לכאורה, נתן אשל אומר 'אני נתתי את הדין, זה נגמר בעבירה משמעתית'. הדבר השני שמשחק לטובתו זה ש-ר', ואני לא מאשים אותה, גם במצוות רבנים, החליטה שלא להתלונן.



אולי היא צודקת. מבחינתה היא פורחת וחייה נמשכים?


 "הוא גם פורח וחייו נמשכים. היא פורחת והוא פורח ואני מקבל פריחה מזה"





עריכת תוכן 103FM: ברק קיסר