ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון) על המצב הביטחוני בדרום ורמז בדבריו ליו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי: "ישראל רואה בחמאס אחראית לכל ירי נגדנו משטח רצועת עזה. מאז שהשמדנו את מנהרת הטרור צה"ל תקף 40 יעדים של הארגון. לכל המצקצקים שלא נשאו באחריות ביטחונית פעם אחת, אני מציע להירגע".
גבאי לא נשאר חייב וצייץ בתגובה בטוויטר: "הבטחת לרסק את החמאס בעזה ואתה מחזיק אותו בחיים. הבטחת שלא לשחרר מחבלים, שחררת, וגרמת לזה שאחד מהמחבלים, יחיא סנואר, הוא ראש החמאס בעזה. מינית שר ביטחון שאמרת עליו שהוא לא ראוי להיות פרשן צבאי. חמאס יורה על הדרום כבר יותר מחודש ואתה שותק. איבדנו את ההרתעה בעזה ואתה נושא באחריות".

ביום שישי השתתף גבאי בטקס בו משפחת שאול ציינה את יום הולדתו ה-24 של בנה אורון ז"ל ובמהלכו נשמעה אזעקת 'צבע אדום' ומספר שיגורים מרצועת עזה קטעו את הטקס. לאחר מכן אמר גבאי שהיה נוכח בדרמה: "לא יכול שבמדינת ישראל ככה נאבד את ההרתעה, שהם יודעים שיש פה טקס ויורים. אני מקווה שראש הממשלה שלנו יידע להגיב. עד כמה חוצפה יש לאנשים האלה לירות על אירוע כזה. זה מעיד שאיבדנו את ההרתעה מולם".