בוועדת הפנים של הכנסת יחל היום (שני) מרתון הצבעות בדרך לאישור חוק המרכולים בקריאה שנייה ושלישית. הכוונה להביא את הצעת החוק לאישור סופי של הכנסת עוד היום, בתום ההצבעות בוועדה. גורם בכיר בקואליציה: "הפעם לא נשחק לידיהם ונפעל לצמצום הדיון".



בתום דיון סוער אישרה אמש מועצת עיריית גבעתיים את ההצעה לתיקון חוק העזר העירוני שהגיש ראש העירייה רן קוניק. התיקון מתיר פתיחתם של 22 מרכולים ופיצוציות בעיר, והוא נועד להקדים את "חוק המרכולים" שהממשלה מקדמת בכנסת. קוניק: "החוק בא לכפות על ציבור חילוני אורח חיים דתי, שלא מתאים לרוב תושבי גבעתיים. לא נסכים לכפייה דתית".



גם סיעת ישראל ביתנו מתנגדת בתוקף לחוק וצפויה להצביע נגדו, אולם בקואליציה משוכנעים כי יימצא רוב לחוק. ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "ההוכחה הברורה ביותר לנחיצות חוק המרכולים היא הניסיון של כמה רשויות לחקיקה פזיזה שתדרוס את הסטטוס קוו. ראשי הערים מציגים מצג שווא שהם דואגים כביכול לתושבי עריהם".



יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון: "גם השבוע מציבה אותנו הקואליציה מול אתגר חדש. אנו מתכוונים לעכב ולהכשיל את החוק המיותר. לשמחתנו, יש ח״כים נוספים מהקואליציה, מעבר לישראל ביתנו, שלא מעוניינים להצביע בעד החוק ואף מעוניינים להצביע נגדו. הם מתכננים לתמוך בחלק מההסתגויות שהוגשו ולסייע לנו במאבק לשנות את החוק המוצע ואף להסירו ולשמר את הסטטוס קוו שמגן על צביונה של מדינת ישראל".



בתוך כך, נרשם אתמול מתח רב בקואליציה. בסיעות החרדיות חוששים שלא יצליחו להשיג רוב בהצבעות, לנוכח התנגדות ישראל ביתנו, העדרו הצפוי של השר דוד אזולאי משס והסתייגותן של חברות הכנסת שרן השכל (ליכוד) וטלי פלוסיקוב (כולנו). לחוק פוטנציאל נפיץ גם בציבור הבוחרים של הליכוד, שרבים מסתייגים ממנו, ביניהם גם השר אופיר אקוניס. במפלגות החרדיות חוששים שאם יתברר כי אין רוב, ההצבעה תדחה למועד אחר, מה שיגרום לביקורת חריפה בתקשורת וברחוב החרדי.



ח״כ עפר שלח: "לחוק אין רוב. אם האנשים ההגונים בקואליציה יבהירו שאצלם החוק הפולשני הזה לא יעבור, הוא ייבלם. נתניהו אולי נכנע לליצמן, אבל את אנשי כולנו זה לא מחייב. אפשר לעצור את הדורסנות של ליצמן ודרעי".