על רקע הפגנות הענק שפרצו ברחבי איראן בימים האחרונים טען הבוקר (שני) בגל"צ, שר התחבורה ישראל כ"ץ (הליכוד), כי הוא "מאחל לעם האיראני הצלחה במאבק על הדמוקרטיה והחופש". 



"איראן מפתחת טילים בליסטיים שמאיימים על ישראל והאזור ותומכת בארגוני הטרור, כמו חמאס וחיזבאללה, ואנחנו מתמודדים איתה בזירה החיצונית", הסביר כ"ץ, שהבהיר: "הם צריכים להבין שישראל תתקיים לנצח, בעוד שמשטר האייתוללות ייעלם הרבה קודם". 



לדבריו, "המשטר הזה פועל נגד ישראל ונגד כל המשטרים הערבים באזור. אני חושב שאם העם הזה יצליח להשיג חופש ודמוקרטיה - הרבה מהאיומים על האזור יפחתו. מדובר במשטר שקרי ותעמולתי, דיקטטורה לכל דבר".



בהתייחס לדבריו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לפיהם "האיראנים מתחילים להבין שהכסף שלהם נגנב ומבוזבז על טרור", אמר שר התחבורה כי "נשיא ארה"ב אומר את מה שהוא אומר. אני יכול לומר שהקו הקשוח שהוא מוביל מקרין פנימה ללא ספק. צריך לזכור שאיראן, בניגוד לקוריאה הצפונית, היא מדינה שיש לה אזרחים שהרבה יותר רגישים לסנקציות כלכליות. רוחאני בעצמו אומר שהעם האיראני רואה שאין לו אופק".



טראמפ. "הקו הקשוח שהוא מוביל מקרין פנימה". צילום: רויטרס
טראמפ. "הקו הקשוח שהוא מוביל מקרין פנימה". צילום: רויטרס



בתוך כך, הוא טען, בעקבות ההחלטה על החלת החוק היהודי באזור יהודה ושומרון (יו"ש), כי "מהות ההחלטה אומרת שתתבצע בנייה ישראלית בתחומי היישובים ביהודה ושומרון. אי אפשר להעלות נושא לסדר היום ללא תיאום עם רה"מ, והנושא הזה עלה וזכה לתמיכה. גם יו"ר המחנה הציוני אמר שלא צריך לפנות יישובים ביו"ש, ולכן, אם יש כזו הסכמה בנושא - למה לא לאפשר ליישובים להתפתח וליהנות מזכויות אחרות?".



הוא הוסיף כי, "דבר נוסף שיש לעשות הוא לקדם את חוק ירושלים רבתי, ולצרף אליה את מעלה אדומים, גבעת זאב, בית"ר עילית, אפשת וגוש עציון. זה מהלך שזוכה אף הוא לתמיכת נתניהו".