לקראת תחילת מרתון הדיונים על החוקים היום (שני) במליאת הכנסת, עלה ראש הממשלה נתניהו מלשכתו אל מזנון חברי הכנסת ושם, בדומה למחזה שנראה לפני כחודש, ערך מסיבת עיתונאים מאולתרת עם הכתבים הפוליטיים כשהוא לוגם קערת מרק קובה. "הקואליציה לא חורקת, אני מכיר כמה וכמה קואליציות ואני מעריך שאנחנו עוברים את זה גם הערב", אמר נתניהו כשנשאל האם הקואליציה תשרוד עוד משבר.



לשאלת אי הקיזוז של ח"כ יהודה גליק בעקבות מות רעייתו, התייחס נתניהו לאופוזיציה בעיקר ואמר: "היה צריך להתקזז איתו, אילן גילאון נתן את הדוגמה הטובה והנכונה, צריך לעשות את זה בצורה אנושית". נתניהו אף ציין כי הוא מרוצה מאוד ממינויו של ח"כ דודי אמסלם לתפקיד יו"ר הקואליציה. 



להיות אנושי". הלווייתה של רעייתו של גליק, הערב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
להיות אנושי". הלווייתה של רעייתו של גליק, הערב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



גם נושאים מדיניים עלו בשיחה עם הכתבים. על הנשיא טראמפ אמר נתניהו: "לא היה נשיא ידידותי יותר ממנו לישראל". רה"מ גם התייחס להודעה שפרסמה לשכתו על כך שדיבר היום עם נשיא רוסיה פוטין ואיחל לו חג שמח לרגל הנובי גוד, הלא הוא ראש השנה הרוסי. "שלחתי חג שמח גם לטראמפ", אמר. לשאלה מדוע הופנה הפוקוס דווקא לפוטין השיב: "כנראה שיש סיבה", ולאחר מכן ענה בציניות כי "אין לנו עניינים באזור, אין לנו שום בעיות". נתניהו גם התייחס בקצרה להצבעה של הודו נגד ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל: "הוא פינה ארבעה ימים לביקור שלי, אני מקדים את הנסיעה כדי שנוכל לאכול ארוחת ערב ביחד עם ההגעה. והשאלה מדוע לא תמכו בהכרה תישאל בפגישה"
נתניהו ענה לשאלת כתב "מעריב-אונליין" באשר לקיצוץ הצפוי בתקציב משרד החוץ, שעל פי חלק מהערכות יעמוד על 17 מיליון שקל, ואמר: "אנחנו מדברים על תוספת תקציב, אנחנו נותנים תוספת לפעילות. מנכ"ל משרד החוץ העלה תכנית יפה מאוד לה הוא קורא 'חמישים-חמישים'. חמישים מיליון דולר לחמישים מדינות". אמנם מדובר בתוספת, אך היא מיועדת למה שמכונה במשרד החוץ "סיוע חוץ" לפעילויות חקלאיות וטכנולוגיות, באמצעות מש"ב (הסוכנות הישראלית לשיתוף פעולה בינלאומי-י.ק) ולא ישירות אל השגרירויות השונות ברחבי העולם.