מבצרים את הריבונות במזרח ירושלים: הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את "חוק ירושלים מאוחדת". על פי החוק, יידרש רוב מיוחד של 80 ח"כים בכל שינוי עתידי בשטחי העיר. החוק עבר בתמיכת 64 ח"כים למול 51 מתנגדים ונמנע אחד. השר נפתלי בנט צייץ לאחר מכן בטוויטר: "החוק משריין את ירושלים כך שלא ניתן יהיה לחלק אותה אלא ברוב עצום של 80 חברי כנסת. הר הזיתים, העיר העתיקה, הר הבית ועיר דוד יישארו בידנו לעד. לא יהיו עוד תרגילים פוליטיים שיאפשרו את קריעת הבירה שלנו. יום חג לישראל".



השר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקין הגיב גם ואמר: "אני מברך את הכנסת על אישור ברוב גדול של תיקון לחוק יסוד ירושלים המחזק את חומת המגן כנגד אלה משמאל שעלולים לנסות לפגוע בעתיד בריבונות הישראלית בירושלים המאוחדת".



לפני כחמישה חודשים אישרה הכנסת את הצעת החוק בקריאה ראשונה ברוב של 51 ח"כים אל מול 41 מתנגדים. מטרת ההצעה, אותה יזם יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, והובילה יו"ר הסיעה, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, היא למנוע את חלוקת ירושלים בעתיד ולהעביר שטחים בבירה לידי הפלסטינים או גורם זר אחר.



ח"כ מועלם רפאלי הסבירה אז את מטרת החוק ואמרה: "לא ראוי שירושלים תהיה על שולחן המשא ומתן וחלק מסדר יום של תהליך מדיני. אין לי בעיה לומר גם כאן – אנחנו מתנגדים שיילקח חלק מבירת ישראל ויהפוך לבירתו של מדינת טרור. החוק נועד לסתום את האפשרות הזאת".