דוברו של חבר הכנסת יהודה גליק, סעדיה גורדצקי, אישר היום (שלישי) בראיון למעיין אדם ברדיו 'גלי ישראל', שגורמים פוליטיים פנו ליהודה גליק אמש לאחר שקבר את רעייתו, בבקשה להגיע להצבעה בכנסת על חוק המרכולים. בשיחה עם דרור רפאל ב-103FM אמר גורדצקי כי "הוא וכל סביבתו היו המומים מהפנייה". בסופו של דבר נדחתה ההצבעה לאחר שהקואליציה חששה כי לא יהיה לה את הרוב הנדרש להעברת החוק, לאחר שגם השר אזולאי המאושפז בבית חולים לא יכל להגיע להצביע. 


 
 
חוסר הנכונות של האופוזיציה להתקזז עם ח"כ גליק עורר זעם בקרב הקואליציה. בהודעה שפרסם ח"כ יואל חסון, מרכז האופוזיציה, כתב כי "אני משתתף מעומק הלב בצערו הגדול של ח"כ גליק על מות רעייתו. חוק המרכולים לא דחוף, 70 שנה חיינו פה מצוין בלעדיו. אין קיזוזים והקואליציה יכולה לדחות את ההצבעה. זה בידיה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס אף הוא להחלטתה של האופוזיציה שלא לקזז את ח"כ גליק, בטרם נדחתה ההצבעה ואמר כי "זכותה של האופוזיציה לא לקזז את יהודה גליק. זכותי לומר שאני מכיר תרבות אחרת. החלטה חסרת רגישות". השר יריב לוין אף אמר מילים קשות יותר, וטען כי מדובר ב"חוסר אנושיות מוחלט".

יהודה גליק בהלוויית אשתו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


"בדמוקרטיה, ההצבעות בכנסת צריכות לשקף את רצון הבוחר ולא לעוות את יחסי הכוחות על ידי גילוי חוסר רגישות וחוסר אנושיות מוחלט במקרים בהם אדם נמצא באבלו, או במיטת חוליו. חברי האופוזיציה שמרבים לדבר על זכויות אדם ומתהדרים כביכול בייצוג ההומניות עלי אדמות, מתנהגים כאחרוני העסקנים כאשר הודיעו שלא יקזזו את השר אזולאי ואת ח״כ גליק, לאחר שבשבוע שעבר השמיצו באופן בוטה את חברם ח״כ גילאון שגילה חמלה וסייע לשר אזולאי. בושה וחרפה״, אמר השר.

רעייתו של חבר הכנסת, יפה (יפי) גליק, הלכה אתמול בבוקר לעולמה, זאת לאחר שהייתה מאושפזת במשך כחצי שנה בעקבות אירוע מוחי קשה. לזוג גליק שמונה ילדים, מהם שניים באומנה.