יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם (ליכוד), שוקל להחזיר את חוק המרכולים לדיון חוזר בוועדת הפנים כדי להחריג מתוכו את העיר אילת ואת חנויות הנוחות. הצבעה על כך עשויה להתקיים היום (רביעי) במליאת הכנסת. בעקבות כוונת הקואליציה, בקואליציית "שבת שוויון" תוקפים בחריפות את "הסכמת הסיעות החרדיות והדתיות למהלך בו ממשלת ישראל מספסרת בשבת, יום המנוחה בישראל". 
 
רועי לחמנוביץ, מנכ"ל קואליציית "שבת שוויון", אמר בתגובה: "אם השרים דרעי, בנט וח"כ ליצמן יסכימו למציאות בה סוחרים עם השבת ועם רצון אלפי עובדים לנוח בשבת, הדבר יהווה פשיטת רגל ערכית, והם יהיו אחראים על מחיקת זהותה היהודית של המדינה וקבורתה של השבת. אין שבת לאזרחים סוג א' ושבת לאזרחים סוג ב'. משמעות ההחלטה היא סגירת שוק העבודה בעיר אילת בפני אלפים המבקשים לעצמם יום מנוחה. מצער לראות שתסמונת "בת היענה" אחזה בנציגים הדתיים והחרדיים עד כדי כך ששבת שהם אינם רואים אינה קיימת".

כזכור, הצעת החוק אושרה בשבוע שעבר לקריאה שניה ושלישית מבלי שהעיר אילת וחנויות הנוחות הוחרגו ממנה. מחשש להפסד בהצבעה, הודיעו ביום שני סיעות ש"ס ויהדות התורה על דחייה של שבוע בהצבעה על חוק המרכולים. בהודעה שהתפרסמה נמסר כי בשל איסור שהטילו הרופאים על השר דוד אזולאי, המאושפז בשל מצבו הבריאותי, להגיע להצבעה, ובשל חוסר ההסכמה של האופוזיציה לקזז את חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד השרוי באבל על מות אשתו, הוחלט על דעת שתי הסיעות לדחות את ההצבעה. 

ח"כ דודי אמסלם נואם במליאת הכנסת. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ח"כ דודי אמסלם נואם במליאת הכנסת. צילום: הדס פרוש, פלאש 90