העיתונאי והתסריטאי רענן שקד תקף הערב (רביעי) בחריפות את שר החינוך נפתלי בנט, כאשר כינה אותו "פאשיסט" בתכנית "המילה האחרונה" בגל"צ, אותה הנחה יחד עם עירית לינור. דבריו של שקד נאמרו במהלך דיון בין השניים על תכניתו של בנט לעידוד הגיוס לצה"ל. במסגרת זו אמר שקד: "תשמעי, אני לא מופתע שבנט יוזם דבר כזה, זה מה שפאשיסטים עושים".



לטענתו, "פאשיזם אומר שהצבא מעל הכל וזה פאשיזם לפי הספר. בנט הוא הפוליטיקאי הוא פאשיסטי שהיה בישראל. תפתחי מילון ותחפשי את הערך פאשיזם ותמצאי שם תמונה קטנה של בנט, בניטו".



בתגובה פנתה לינור למאזינים: "גבירותיי ורבותיי, שפטו בעצמכם - יש כאן שדרנית שקראה לנשיא חצוף והושעתה, ויש כאן שדרן שקרא לבנט פאשיסט. מה צריך לעשות לרענן?".



בעולם התקשורת ובמערכת הפוליטית מיהרו לתקוף את שקד בעקבות דבריו. איש התקשורת שמעון ריקלין כתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי "רענן שקד קרא עכשיו לבנט פשיסט מספר פעמים בשידור בגל"צ בתוכנית יחד עם עירית לינור. אבל אותו לא ישעו. אתם כבר יודעים למה. נכון?".



שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה: "לפני שבוע עירית לינור כינתה את נשיא המדינה 'חצוף'. אמירה בלתי ראויה. היא הסכימה להתנצל, ובכל זאת הושעתה לשבוע. לפני כמה דקות רענן שקד כינה את שר החינוך בנט ״פאשיסט״ ו״בניטו״ בגלל תכנית חיונית לעידוד הגיוס לצה״ל שהוא יזם. הוא לא התנצל. מה לדעתכם יחליט מפקד גל״צ לעשות לרענן שקד?".