ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, אמר היום (חמישי) בראיון לגלי צב"ל, כי עמדת השב"כ היתה שלאין צורך להצמיד מאבטחים ליאיר ואבנר, בניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כהן נשאל על ידי עמית סגל וירון דקל האם אבנר ויאיר נתניהו צריכים לקבל אבטחה, וענה כי "זאת לא החלטה של השב"כ, יש ועדה שיושבת עם יועצים, והם בוחנים את כל האבטחה של אישים מסוימים. בוועדות האלה, השירות נותן עמדה, לוט"ר נותן עמדה והקב"ט של המשרד. ברגע שמתקבלת החלטה שצריך לאבטח משהו, זה עובר למי שצריך, ואז נקבע".



"אם אני זוכר טוב, הדעה שלנו שלא נדרש לאבטח אותם באופן קבוע. עמדתנו לא התקבלה. כמו שלא קיבלו את ההמלצה שלנו לפסול ולהוציא מחוק את האחים המוסלמים ולא את הפלג הצפוני, וזה גם מתכתב עם מה שקורה בעולם הערבי, אבל הקבינט החליט לבצע מהלך אחר, מקומי, של להוציא את הפלג הצפוני".



בעקבות הדברים הגיבו בלשכת רה"מ ואמרו כי "יורם כהן התריע בפני ראש הממשלה, בעקבות מבצע 'צוק איתן' ואירועים ביטחוניים נוספים, על הצורך להגביר את סידורי האבטחה לבני רה"מ. כהן אף ביקש מראש הממשלה לבחון את העברתו של יאיר מלימודיו באוניברסיטה העברית לאוניברסיטה אחרת, אף שהיה מאובטח, זאת לאור ההערכה כי אין די באבטחה זו לתת מענה לאיומים המתחדשים". 


יאיר ואבנר נתניהו תחת כוונות
יאיר ואבנר נתניהו תחת כוונות

 
עוד נמסר, כי "בעקבות 'צוק איתן' ואירועים ביטחוניים נוספים, גבר החשש לביטחונם של בניו של ראש הממשלה בשל היותם מוכרים בציבור במשך שנים רבות. לדוגמה, באתרים המזוהים עם משמרות המהפכה של איראן הוצגו בניו של ראש הממשלה בתמונות בתוך עיגול וצלב כיעדים מפורשים לחיסול". 
 
"אבטחת בניו של ראש הממשלה, כמו אבטחת גורמים אחרים, נעשית על ידי ועדת שרים ועל ידי ועדה ציבורית בראשות יוסף צ'חנובר, שבוחנת את מכלול האיומים ומקבלת עדכונים מעת לעת על מצב הביטחון ומצב האיומים שהחליטו שעל בני רה"מ להיות מאובטחים".