ישראל תומכת בקיצוץ במימון של ארצות הברית לסוכנות אונר"א המסייעת לפליטים פלסטינים, צעד שאותו יזם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אך מעדיפה שהמהלך ייעשה בהדרגה, כך מסר היום (שבת) גורם בכיר בישראל לרויטרס.



טראמפ איים מוקדם יותר השבוע למנוע את תשלומי הסיוע העתידיים לסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, על מה שהוא כינה "חוסר נכונותם של הפלסטינים לדבר על שלום עם ישראל".



הרעיון, שכונה "סחיטה" של הפלסטינים, נתקל בתחילה בתגובות מעורבות בישראל, כאשר מספר גורמים אף הזהירו מהסכנות שבהקצאת סיוע כספי לפלסטינים. "ראש הממשלה נתניהו תומך בקיזוז הדרגתי בסיוע לאונר"א", אמר הבכיר, שצוטט בעילום שם.



טראמפ. צילום: AFP
טראמפ. צילום: AFP



כזכור, אתמול דווח באתר החדשות של "אקסיוס" כי ארה"ב החליטה להקפיא מימון בסך 125 מיליון דולר לאונר"א, אך גורם במשרד החוץ אמר שלא התקבלה החלטה סופית בנושא.



בלשכת נתניהו מסרו כי הוא "תומך בגישה הביקורתית של הנשיא טראמפ ומאמין שיש לנקוט בצעדים מעשיים לשינוי המצב, שבו אונר"א מנציחה את בעיית הפליטים הפלסטינים, ולא פותרת אותה".



אונר"א תומכת בחלק ניכר מהאוכלוסייה ברצועת עזה, וקיצוץ תקציבה עשוי להגביר את המתיחות עם ישראל, שמהווה צינור עיקרי דרכו עובר הסיוע לשטח. לפי אתר האינטרנט של הסוכנות, ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לגוף, עם התחייבות של כ-370 מיליון דולר, נכון לשנת 2016.