חברת הכנסת שרן השכל התייחסה לדיווח הבוקר (ראשון) ב"מעריב אונליין" לפיו יו"ר סיעת הליכוד בכנסת, ח"כ דודי אמסלם, ותנועת הליכוד עתרו לבית הדין העליון של התנועה בדרישה להפסקת חברותה במפלגה, בשל כוונתה שלא לתמוך בחוק המרכולים, שיובא מחר לאישור מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. 


השכל אמרה כי "חוק המרכולים הוא חוק של מפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה וכופה אורח חיים על ציבור שלם. זה חוק שמפלה בין עיר לעיר, מעמיק את השסע החילוני חרדי ומחייה ומלבה את הסכסוך הקשה משנות ה-90 על צביון המדינה".

השכל הסבירה: "הליכוד היא תנועה מגוונת ומורכבת משומרי מסורת, דתיים וחילוניים. אנשים שהולכים בשבת בבוקר לבית הכנסת ובצהריים יושבים בבית קפה". לטענתה, רוב מצביעי הליכוד מתנגדים לחוק המרכולים. היא טענה כי "יושב ראש הקואליציה החדש חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונות, שלא מתאימה לרוח הליכוד וההדר הבית״רי, הערכים הליברלים רוויזיונסטים שהנחילו אבות התנועה. הערכים של זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין הם הערכים עליהם נשבעתי להגן, ולא על גחמות של שר כזה או אחר, שיוצרות קרע בעם ישראל. אני לא אתן לזה לקרות". חברת הכנסת ציינה כי "שבירת הכלים בשבועות האחרונים גורמת לנזק אלקטוריאלי חמור לתנועה שלי".

בנוסף, בשעות האחרונות מתחוללת סערה במפלגה. השר יריב לוין התייחס לעתירה בראיון בגלי צה"ל ואמר כי "ברור לחלוטין שזה עניין חיוני ליכולת לקיים את הממשלה, ולשמור על הקואליציה". הוא הוסיף: "אף חבר כנסת אינו נמצא מעל המערכת ומעל הסיעה, אנו מקיימים המון ויכוחים ובמליאה צריך לפעול כאיש אחד". לוין הסביר כי "במידה ובסיעת הליכוד עצמה אין תמיכה בחוק, אז ברור שהיכולת שלנו לדרוש מהשותפות הקואליציוניות לפעול בהתאם נחלשת". הוא ציין: "ברגע שמתקיימת החלטה, כולם פועלים לפיה כי אחרת אין משילות ואין ממשלה".

ח"כ אורן חזן הוסיף: "אני לא מתפלא שמי שהסתננה לליכוד דרך הלכודניקים החדשים שמנסים לכרסם את הליכוד מבפנים שותפה לנסיונות כדי להרוס את תנועת הליכוד והעומד בראשה. אני מברך על החלטתו של יו"ר הקואליציה".

ליאור מאירי, מראשי הליכודניקים החדשים: "הארדואניזציה שלכם עלתה שלב היום"

ליאור מאירי, מראשי הליכודניקים החדשים, כתב בדף הפייסבוק שלו: "בוקר טוב. הארדואניזציה שלכם עלתה שלב היום. זה מתחיל בנסיון לגרוע מתפקדים שלא מוצאים חן בעיניי נתניהו מהמפלגה, וזה ממשיך באיומים לגרוע חברת כנסת, נבחרת ציבור, אם תצביע נגד חוק הכפייה הדתית לפי חוקת הליכוד הליברלית ולא כפי שביבי מצווה. בשני המקרים זה לא חוקי ולא חוקתי, בשני המקרים המוציא והמביא הוא אבי הלוי, יועמ"ש הליכוד שלוקח לעצמו סמכויות אנטי דמוקרטיות, ובשני המקרים הם יפסידו. אם נתעורר ונלחם. הגיע הזמן שגם אתם תתפקדו, ותצטרפו למאבק למען הדמוקרטיה, למען החופש ולמען הצדק".

חברת הכנסת נאוה בוקר הוסיפה:"הליכוד היא מפלגה דמוקרטית וככזו היא מכילה מגוון של אנשים, דעות ועמדות. יחד עם זאת, במקרים כגון אלה, כל חברי הסיעה מחויבים למשמעת הסיעתית על מנת לשמור על שלמות הקואליציה".

בתוך כך, יושב ראש סיעת המחנה הציוני ח״כ יואל חסון בתגובה לאיומי הליכוד על ח״כ השכל ואמר כי "לפני יותר מ-20 שנה, חבר כנסת אלמוני בשם בנימין נתניהו הצביע נגד עמדת הליכוד, בחוק להצבעה ישירה של ראש הממשלה. בזמנו נתניהו לא גורש על ידי שמיר, שידע להכיל דעות שונות אך בקיסרות נתניהו כולם חייבים להיות ממושמעים". הוא הוסיף: "מסתבר שהבוקר התעוררנו למדינת איראן - סיימנו את שלב האיומים ועברנו לשלב הטיהורים הפוליטיים. לאור המאבק האופוזיציוני ושיתוף פעולה עם ח״כים ישרים מהקואליציה נראה שגם השבוע חוק המרכולים המיותר לא יובא להצבעה וטוב שכך".