הדיון על חוק המרכולים החל במליאת הכנסת ובקואליציה מתכוננים ללילה לבן של דיונים לקראת אישורו בקריאה שנייה ושלישית. בישיבת סיעת הליכוד שנערכה היום (שני) על רקע הדיון בבקשת הרחקתה של ח"כ שרן השכל שמתנגדת לחוק והצהרותיו של שר הביטחון אביגדור ליברמן כי סיעתו לא תתקזז ותצביע נגד, אמר יו"ר הקואליציה דוד אמסלם כי מי שמצביע נגד החוק - כאילו הצביע נגד הממשלה, ועל כך הסכים איתו ראש הממשלה בנימין נתניהו.



נתניהו הבהיר לפני כן בפתיחת הישיבה כי אם לא יהיה רוב בחוק ההצבעה תידחה. "שולח את תנחומינו לחברי הכנסת מוטי יוגב ויוסי יונה. דודי אמסלם ניסה להשיג קיזוז להם בימי אבלם ומחכה עדיין לתשובה מראש האופוזיציה. אני מקווה שהוא יושג. בכל מקרה הוא סופר את האצבעות. אם יהיה באפשרותנו להצביע היום כך יעשה ואם לא זה ידחה לתאריך יותר מאוחר", אמר.



השר ליברמן אמר בפתח ישיבת סיעתו כי לא יהיו קיזוזים ומפלגתו תמשיך להצביע נגד החוק. "מי שמגיע בשבת למרכולים זה אותם אנשים שעובדים קשה כל השבוע משלמים מיסים משרתים בצבא ועושים מילואים. כשסיעות ש"ס וליכוד מצביעות נגד חוק העזר בחולון, זה דבר לא מובן בעיר שכמעט 80 אחוז שם חילונים. זה אבסורד לכפות סגירת מרכולים בשבת. עשינו פעולה נרחבת יחד עם כל סגני העיר והנציגים שלנו במועצות העירוניות לגייס ראשי ערים ולעשות דבר מתבקש", הצהיר.



נתניהו מגיע לישיבת הסיעה. צילום: מרק ישראל סלם



הקואליציה והאופוזיציה קיבלו את הצעתו של יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, שהדיון בחוק יימשך 10 שעות בלבד, ולא יהיה פיליבסטר כמו בחוק ההמלצות. ההצבעות עליו, שיימשכו שעתיים, יסתיימו רק לפנות בוקר. כמו במקרים דומים בעבר, חברי הכנסת קיבלו הוראה לא להתרחק מירושלים. 
 
בקואליציה בונים על בואם להצבעה של ח"כ יהודה גליק (ליכוד), שקם מהשבעה על אשתו יפה (יפי) גליק ז"ל, שהלכה לעולמה בשבוע שעבר, והשר דוד אזולאי (ש"ס).  

כזכור, אתמול בישיבת שרי הליכוד אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי חשוב להעביר את חוק המרכולים עוד השבוע, שכן ביום חמישי אמורה הממשלה לדון ולאשר את תקציב המדינה לשנת 2019.