החודש לפני שמונה שנים בדיוק נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום שייזכר שנים רבות. זה היה בשיא פרשת מנהלת הבית ליליאן פרץ שהגישה תביעה נגד שרה נתניהו בשל תנאי העסקתה במעון ראש הממשלה, תביעה שהסתיימה בהסכם פשרה בין הצדדים. "אני חושב שגם כלפי אדם ציבורי יש גבול בהתקפות, ואסור להכניס את אישתו וילדיו לקו האש", אמר נתניהו כשהפרשה התפוצצה, והביטוי "כוונו את האש אליי" הפך למזוהה עם ראש הממשלה לא פחות מ"ייתנו - יקבלו", או "לא יהיה כלום כי אין כלום".

אך בשנה האחרונה בנו של נתניהו היה פעמים רבות בקו האש, כאשר יותר מפעם אחת הוא נכנס אליו בעצמו ובעיניים פקוחות. השיא הגיע אתמול (שני) - עם פרסומה ב"החדשות" של הקלטת נתניהו מתרברב על בילויו במועדון חשפנות עם שניים מחבריו, בנו של טייקון הגז קובי מימון, ניר ורומן אברמוב, יחצ"נו של איש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר.


אך, כאמור, ההקלטות של נתניהו הצעיר אינן הפעם הראשונה בה בנו של ראש הממשלה עולה לכותרות. בסוף חודש יולי בשנת 2017 פרסמה טלילה אמיתי, תושבת ירושלים המתגוררת בסמוך לבית ראש הממשלה פוסט בפייסבוק בו היא האשימה את נתניהו בכך שלא פינה את צרכי הכלבה המשפחתית קאיה ולאחר שהעירה לו על כך, הפנה לה אצבע משולשת. 
 


לאחר פרסום הפוסט, פרסם דף הפייסבוק "שישים ואחת" של ארגון מולד תחקיר על יאיר נתניהו, בו הוא נראה לבוש בגדי ליצן והופנו נגדו טענות על בזבוז כספי ציבור. יאיר נתניהו הגיב בפוסט בחריפות ואמר: "61. אני לא אתייחס לכל השקרים וההשמצות. כמה נחמד אבל שהצד שלכם תמיד מבלבל את המוח על הסתה, דמוניזציה, רצח אופי וחציית קוים אדומים. מה עם איזה תחקיר על מקורות המימון השונים והמשונים (והזרים) של המפעילים של הדף ההזוי הזה?", כתב בחשבונו האישי 'Yair Hun'.

עוד נכתב בפוסט: "מה עם איזה תחקיר על ה״בן של כולנו״ של רוה״מ שרון שנכנס לכלא? מה עם איזה תחקיר על ״הבן של כולנו״ של רוה״מ אולמרט, יחסיו המעניינים עם פלסטיני והמשמעויות לבטחון המדינה? או ה״בן של כולנו״ של ראש הממשלה פרס שהרג חייל בפליטת כדור והנושא הוצנע? ברוח ימים אלו יש לי מסר לכל חברי הקרן להשמדת ישראל וגרורותיהם". הוא סיים את הפוסט עם שני סמלי אימוג'י - של אצבע משולשת ושל צואה.

בית המשפט הפנה את תביעות הדיבה ההדדיות שהגישו הארגון נגד נתניהו ונתניהו נגד הארגון לגישור, אך גם שם דברים לא התנהלו על מי מנוחות, ועל פי פוסט של ארגון שישים ואחת לאחר שנציגי הארגון בפגישה העירו לבנו של ראש הממשלה על איחורו, קילל אותם האחרון וברח מהחדר תוך שהוא צועק לעברם "כוס אמאמא שלכם יא שמאלנים!". 

סני ארזי, שהיה בפגישה כתב בחשבון הפייסבוק על המקרה: "לכבוד מה זכיתי לקבל את כל הטוב הזה? מה עשינו שגרם לבחור לאבד שליטה ולנוס מהחדר? בטעות העזתי להעיר על כך שהוא איחר ב-45 דקות לפגישה ואפילו לא טרח להתנצל או להסביר, מה שעורר בי את התהיה האם יש ברשותו שעון מתפקד. בתגובה יאיר איבד רסן, קילל וברח בבהלה מהחדר. משונה. כנראה הוא ממש לא רגיל לכך שאדם פשוט עם שכמותי מעז להעיר לאיש כה נכבד ומורם מעם שכמותו".

גם בנו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אריאל - שהוזכר בפוסט ענה לנתניהו, הכחיש את כל טענותיו והאשים אותו בגזענות והומופוביה. "אהלן יאיר נתניהו. אנחנו לא מכירים. אני אריאל, הבן הסודי של אהוד אולמרט. הבן ההומו, נו, אתה יודע, זה שחי עם פלסטיני וברח איתו לצרפת", כתב אולמרט, והמשיך: "סיפור יפה לא? התרשמתי שהוא מסעיר אותך. מן רומיאו וג׳ולייט על ציר בית צפפא-פריז, רק בצבע ורוד. אממה? יש כמה בעיות עם הסיפור הזה. הראשונה היא שכולו המצאות ושקרים. אני אוהב נשים וחולק את חיי עם בת זוגי ואם בתי".

"הבעיה הגדולה יותר היא הגזענות וההומופוביה שנוטפות מן המעשייה הזו. הפיצו אותה אתרי ימין בימי כהונתו של אבי כראש ממשלה, וכל תכליתה להסית בשם 'האמיתות' האפלות הנחשפות בה: 'בן הומו', 'בן זוג פלסטיני', ועוד כל מיני המצאות. עד היום התעלמתי. אולי כי אין שום דבר שלילי בעיניי בלהיות הומו או פלסטיני, ואז אתה נכנסת לתמונה, יאיר נתניהו היקר. כותבים עליך תחקירים, מעלים שאלות לגבי אורחות חייך ואתה כנראה בלחץ. דרכך להתמודד עם זה היא להשליך קצת מן הרפש על אחרים".


נתניהו לא הסתכסך רק עם לשעברים, ותקף את עיתון הארץ, רמז שיש לעיתון קשרים עם קרן בבעלות נאצית לשעבר, והאשים אותו במימון חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני). בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, התייחס נתניהו לכתבה שפורסמה בערוץ 20, בעקבות תחקיר של עיתון גלובס, בנוגע לטיסה שערכה שפיר במימון עיתון "הארץ". בתגובה לכתבה, רשם נתניהו: "זה לא העיתון הזה בבעלות (חלקית) של תאגיד נאצי (באופן רשמי עד 1945) שמבלבל את המוח כל היום על הון-שלטון?".

בפוסט נוסף שפרסם נתניהו הוא תקף את מכון מולד, שבמהלך השבוע שעבר פרסמו תחקיר על התנהלותו, בשל שותפות "קרן רוזה לוקסנבורג", המשוייכת לפלגת "דה לינקה" השמאלית. "חחחח והם מטיפים לימין על חברות עם פוליטיקאים אירופאים ידידי ישראל שמגינים עליה בחירוף נפש בכל פורום בין לאומי כמו ויקטור אורבן וחירט וילדרס", כתב נתניהו.








אחת הפרשיות האחרונות הפכה את שמו של יאיר נתניהו לשם שגור גם מחוץ לגבולות ישראל, כשבזכות קריקטורה שפרסם הפך בנו של ראש הממשלה לדמות נערצת על יד ניאו נאצים. הקריקטורה הציגה את אהוד ברק כמי שמושך בחוטי ההפגנות שהתקיימו מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שמטרתן להפעיל לחץ להגשת כתב אישום נגד אביו של יאיר. הקריקטורה הציגה את ברק מפעיל את אלדד יניב, שמפעיל בתורו את מני נפתלי, אך הוא מופעל בעצמו על ידי איש ה"אילומינטי", שמופעל על ידי "איש לטאה" שבקצה השרשרת עומד המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס. תבנית הקריקטורה מוכרת מאתרים אנטישמיים רבים. 

בתגובה לפוסט כתב בחשבון הטוויטר שלו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק: "זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית? לא משנה. בכל מקרה כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד". העיתונאי בן כספית כתב: "שפל חדש. מוטציה שטרם נראתה כאן. כמה הזוי ועלוב, ככה מפחיד". עיתונאי ברק רביד אמר כי "יאיר נתניהו מפיץ קריקטורות אנטישמיות בפייסבוק. וכספי המיסים שלנו מממנים לו את האבטחה. איזה פראיירים אנחנו".

כאמור, ארגונים אנטישמיים היללו את נתניהו בתגובה לפוסט, וראש הקו קלוקס קלאן, דיוויד דיוק, לשעבר ראש ארגון הקו קלוקס קלאן הגזעני התייחס בחשבון הטוויטר שלו לפוסט של נתניהו. "הבן של נתניהו צייץ כי כי ג'ורג' סורוס שולט בעולם", והוסיף כי מדובר בפרסום רווי בתאוריות אנטישמיות.

נתניהו הבן פרסם לאחר מכן פוסט נוסף בו תקף את עיתון "הארץ". "עיתון ״הארץ״ האנטישמי שמוחזק בבעלות של כ25% של תאגיד החדשות הנאצי לשעבר ״דומון שאוברג״ שהיה אחראי על הפצת תעמולה נאצית בשואה ובעליו הנוכחי היה בהיטלר יוגנד מטיף לי על אנטישמיות. בתמונה למטה- ג׳פרי גולדברג, עיתונאי שמאל אמריקני המקורב מאוד לאובמה, מחווה את דעות על עיתון ״הארץ״. ברק רביד תחזור לעשות את מה שאתה יודע הכי טוב ללקק לאהוד ברק, ושחרר אותי", והוסיף כי הוא "מקווה שאהוד ברח לא צייץ עלי ממקום מושבו בבוסטון (בין עסקה מפוקפקת אחת לשנייה) שהוא שיכור מוויסקי (כמו שזכור לי היטב). הגיע הזמן לגריאטר אהוד". 

הקריקטורה האנטישמית שפרסם יאיר נתניהו
הקריקטורה האנטישמית שפרסם יאיר נתניהו


אתר הדיילי סטורמר הניאו נאצי מכריז על הערצתו ליאיר נתניהו
אתר הדיילי סטורמר הניאו נאצי מכריז על הערצתו ליאיר נתניהו