סמנכ"לים במשרד החוץ שלחו מכתב חריף לשר האוצר משה כחלון בעקבות הקיצוצים המתוכננים במשרדם בגובה של 176 מיליון שקלים - 29 אחוזים מתקציב המשרד. במכתבם, אומרים הסמנכ"לים כי הקיצוצים יובילו לפגיעה בביטחון ישראל.. "אנו מתריעים בזאת שכל קיצוץ תקציבי, בכוח האדם וצמצום פריסת נציגויות ישראל בעולם, יובילו לפגיעה קשה ובלתי הפיכה ביכולת שירות החוץ הישראלי להתמודד עם האתגרים הרבים הניצבים בפנינו ולנזק משמעותי לביטחון הלאומי של מדינת ישראל", כתבו, "לפיכך אנו מבקשים את התערבותך האישית והדחופה לביטול כל קיצוץ שהושת על משרד החוץ".

כחלק מהקיצוצים הצפויים, יהיו פחות 140 תקנים במשרד החוץ בירושלים. המשמעות היא כי קורסי הצוערים ייפסקו לחלוטין החל מהשנה. ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד אמרכי "התכנית של האוצר לפגיעה אנושה במשרד החוץ, בברכת ראש הממשלה שהוא גם שר החוץ, היא חבלה בביטחון הלאומי של ישראל. שירות חוץ חזק הוא מרכיב בעוצמה שלנו, ונתניהו חותר תחתיו מתוך אותו זלזול שהוא מפגין כלפי הקבינט והמל״ל. אסור לתת לזה לעבור".
חנן גודר יו"ר ועד העובדים במשרד החוץ: "מדובר במהלך של חטיפה. של להקת פיראטים שיושבים במשרד האוצר שחטפו את ספינת שירות החוץ לנמל מסתורין ופורקים את השלל בין שישה משרדי ממשלה שונים. אני אמנם עובד ציבור ואמור לדברר את הממשלה, ההחלטה הזאת לצערי היא החלטה מטופשת שמעידה על בורות מוחלטת מצד אנשי האוצר על האתגרים מולם מדינת ישראל עומדת. אדוני שר האוצר האם אתה עושה הגהות להצעות ההזויות של האנשים. אדוני שר החוץ אני קורא לך להתעורר ולעצור את המהלך המוזר הזה שקורה דווקא למשרד תחת אחריותך הישירה".

גלעד כהן, סמנכ"ל אסיה והפסיפיק במשרד החוץ על הקיצוצים במשרד: "להבנתנו האוצר רוצה לקצץ את תקציב משרד החוץ ב- 29% זה מבחינתנו שבר גדול. משהו שהוא דומה לצו סגירה. יש תסיסה גדולה, אנשים בתוך משרד החוץ נמצאים בתחושות קשות. אי אפשר לעשות היקף כזה של שיתופי פעולה של טיפול באזרחים ישראלים של הגברת התיירות לישראל של הגברת הייצוא הישראלי של פיתוח היחסים בלי שיהיו תקציבים יכול אדם למשרד החוץ. צריך להפנות את השאלה למשרד האוצר. תחשבו מה זה עושה בכל המרחב בעולם".