בקואליציה החליטו היום (רביעי) להעניש את האופוזיציה על "התרגיל הבזוי" שעשו לדבריהם בשעה שניסו לנצל את העובדה שח"כים מהבית היהודי השתתפו בלווייתו של רזיאל שבח ז"ל שנרצח בפיגוע אמש בכביש 60, כדי להכשיל במליאה את הצעת החוק שנועדה לאפשר את שובו של ח"כ יעקב ליצמן למשרד הבריאות. שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) והשר יריב לוין (ליכוד) הודיעו כי עד להודעה חדשה לא יעלו על סדר יומה של ועדת השרים לענייני חקיקה הצעות חוק של האופוזיציה.

"התנהלות האופוזיציה חצתה את כל גבולות הטעם הטוב, כאשר במהלך חסר רגישות וחסר אנושיות בחרו לנצל את השתתפותם של שרים וחברי כנסת בלוויית נרצח פיגוע טרור, הרב רזיאל שבח ז״ל, בכדי לנסות ולפגוע בחקיקה במליאת הכנסת", הסביר השר לוין. השרה שקד אמרה: "חוסר האנושיות שגילתה היום האופוזיציה היא הקש ששבר את גב הגמל. זאת, לאחר ביזוי הכנסת בשבועיים האחרונים בזמן שחברי האופוזיציה רצו לעתור לבג"ץ נגד חוקים שהכנסת אישרה. "לא אסכים למצב בו האופוזיציה עושה את תפקידה הפרלמנטרי ומבצעת פיליבסטרים של ימים שלמים רק כדי לרוץ לבג"ץ מיד לאחר הפסדם". 
"האופוזיציה צריכה להחליט האם היא הולכת על מסלול של חקיקה או למסלול עוקף כנסת. אי אפשר לקבל מצב שמפלגה ביד אחת מגישה עתירות נגד הליכי חקיקה בכנסת ומצד שני מבקשת לקדם חוקים בכנסת", הוסיפה השרה.

"ניצול ציני של ארוע טרגי" 

גם ח"כ יעקב איכלר (יהדות התורה) תקף במילים חריפות את התנהגות האופוזיציה ואמר במליאה: " בושה. האופוזיציה ניסתה לנצל דם של אדם שנרצח הי"ד לצרכים פוליטיים". כדי לאשר את "חוק ליצמן", שהוא תיקון לחוק יסוד הממשלה, היה צורך ברוב של 61  חברי כנסת. יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון ויו"ר סיעת יש עתיד ח"כ עפר שלח החליטו לתפוס את חברי הקואליציה לא מוכנים והודיעו כי הם דורשים לעבור מייד לצבעה.
ההודעה תפסה את הקואליציה לא מוכנה ואז החלו להזעיק את חברי הכנסת שנעדרו מהמשכן, חלקם השתתפו בהלוויה ואחרים היו בבריתת נכדתו של השר אריה דרעי. מי שהצילה את המצב היתה ח"כ אורלי לוי אבקסיס שנאמה כדי למשוך זמן והסבירה כי היא ח"כית עצמאית שלא עובדת אצל אף אחד וכי חשוב לה שמשרד הבריאות יאויש לקראת דיוני התקציב החשובים. בסופו של דבר הצעת החוק אושרה ברוב של 62 תומכים מול 38 מתנגדים.

ח"כ יואל חסון. צילום: פלאש 90
ח"כ יואל חסון. צילום: פלאש 90
בתגובה לעונש שהטילו השרים שקד ולוין אמר מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון: "הודעת השרים היא ניצול ציני של אירוע טרור טרגי למטרותיה הפוליטיים של הקואליציה. השרה שקד הודיעה כבר לפני שבועיים שיש בכוונתה למנוע כל דיון בהצעות חוק של האופוזיציה. זה לא מרתיע ולא מפחיד אותנו. זו רק הוכחה נוספת לכך שהקואליציה איבדה את מחויבותה לכללי הדמוקרטיה הבסיסיים: הממשלה מנסה להגביל את פעולותיה של האופוזיציה באמצעים לא דמוקרטים. היום עושים את זה לנו, מחר יעשו את זה לכל אחד אחר שיתנגד לשלטון הליכוד. אנחנו על סף תהום". 
חסון הוסיף: "חבל שבקואליציה שכחו מזמן שהם נמצאים כדי לשרת את טובת הציבור כולו. לא רק ששבוע אחר שבוע הוועדה לא מתכנסת בשל חילוקי דעות פנימיים, עכשיו הם מחרימים את חוקי האופוזיציה ופוגעים ישירות בציבור הישראלי כולו".