מתיחות בשיא בין ראש הממשלה לנשיא: האזרח מספר אחת, ראובן (רובי) ריבלין, תקף היום (ראשון) את רה"מ בנימין נתניהו בראיון עם רפי רשף בכנס הדוקו-פריים של ערוץ עשר, כשאמר כי "שנינו גדלנו על כך שהמדינה קודמת לכל - אני לא שכחתי את זה". 



"אסור לנו להיות רוב אדיש אלא רוב פעיל, והפוליטיקאים רוצים לעשות את מה שהרוב חושב", תקף הנשיא, שהוסיף: "הייתי מילדי חירות והדבר היה לי שריפה בלב, ויחד עם זה אני יודע שאנחנו ש'הפורשים' הם חלק מהעם".עוד התייחס ריבלין להקלטה בה מעורב בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שנחשפה בשבוע שעבר. כזכור, בהקלטה נשמע נתניהו משוחח עם חברו ניר מימון, בנו של טייקון הגז קובי מימון, בתום ביקור במועדון חשפנות בקיץ 2015. "הילדים שלי על הכיפאק", טען ריבלין וצחק.



הנשיא סיפר כי "בן גוריון היה שכן שלנו ופולה הייתה אומרת לנו, כששיחקנו כדור רגל בחוץ, שכשבן גוריון ישן לא משחקים. לאבא שלי היו ויכוחים לא קטנים עם בן גוריון וכשהתגייסתי לצבא הייתי קצין בצבא, והוא בא לביקור עם פולה. היא ראתה אותי על הג׳יפ, ושאלה - אתה לא ריבלין? בן גוריון בא ואמר זה אתה באמת ואתה קצין? אמרתי לו שכן, גם רביזיוניסטים יכולים להיות קצינים"



"התבשרנו היום בבוקר שהייתה פעולה", הוסיף ריבלין, ואמר: "יש ימין ויש שמאל, וכולנו ביצענו את הפעולה יחד. אין ימין ושמאל -  כולנו יחד, כי בכל דבר ניהלנו כאן בישראל יחד, כולנו היינו יחד".


רה"מ. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
רה"מ. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


כשנשאל לגבי הביקורת שהושמעה נגדו בזמן האחרון, השיב: "הדברים באים היום מתוך צורך פוליטי. אנשים הרבה פעמים עוברים את הגבול. אני לוקח ללב ונעלב אבל גם יודע להבחין בין הצורך הממלכתי האמיתי, כי כשיש סכנה או חשש לסכנה אנחנו יחד".

לטענתו, "גזענות זה דבר נורא. אני בן לתלמידיו של זאב ז'בוטינסקי שכתב שני מאמרים. באחד מהם כתב 'בראשית ברא אלוהים את האומה', ובשני - 'בראשית ברא אלוהים את היחיד'. כשתלמידיו אמרו לו שמדובר בדברים שונים הוא אמר: 'בראשית ברא אלוהים את היחיד זאת האמת, והחובה הראשונה במעלה. אנחנו העם היהודי, לא נוכל לחיות כיחידים אם לא תהיה לנו אומה. העם היהודי צריך אומה כדי להגדיר את היחיד".

בהתייחס לחשש מכך שיתנקשו בחייו, אמר:  "כל אלה שמשתלחים לא כל כך מסוכנים. בסה"כ אני ירושלמי תמים, כולם צריכים להירגע. אני הייתי עם יוסי ביילין במחלוקות קשות ביותר בנושא אוסלו, אבל מעולם לא אמרתי שהוא לא ציוני. אני הופעתי בכל העולם ואמרתי שיוסי הוא ציוני, ושהוא רוצה בטובתה של המדינה".

מלבד זאת, הוא סיפר כי "עד לפני מספר שבועות די רב אני ונתניהו נפגשנו מתי שצריך. רה"מ צריך לבוא אלי. לכן, פעמים רבות רה"מ כל כך עסוק, ואני לא רוצה להטריד אותו, כי יש לו הרבה דברים והרבה עיסוקים. בפעם האחרונה נפגשנו לפני מספר שבועות. שנינו מודעים לכך שהמדינה קודמת לכל ואני לא שכחתי את זה".