יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, דיבר היום (ראשון) בכינוס הוועד המרכזי של אש"ף הנערך ברמאללה. את נאומו ייחד אבו מאזן להכרה האמריקאית בירושלים ואמר כי "ירושלים היא הבירה הנצחית שלנו. יהיה מה שיהיה. אנחנו אומרים לטראמפ: לא נקבל את התוכנית שלך. עסקת המאה הפכה לסטירת כל הזמנים". הוא הדגיש, כי "הפלסטינים נמצאים במצב קשה, ולא נחזור על טעויות העבר. לא נקבל תכתיבים מאיש". אבו מאזן גם איחל לנשיא האמריקאי ש"ייחרב ביתך", בעקבות החלטתו להפסיק את הסיוע לפלסטינים.
אבו מאזן גם הודה כי קיבל הצעה מארצות הברית שבירת המדינה הפלסטינית תהיה אבו דיס, אולם דחה אותה. הוא המשיך והלם הנשיא האמריקאי, וטען כי האביב הערבי הוא אביב אמריקאי לחלוקת האזור. לדברי הוא בסרב לפגוש את שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, משום שהוא אומר שאין כיבוש וישראל בונה באדמה שלה". 
עוד אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, כי ישראל סיימה את הסכם אוסלו ויש לדון על כך בכינוס הזה. פרשנים פלסטינים הדגישו כי הוועד המרכזי אמור להביא להחלטה לפיה יסתיים התיאום הביטחוני עם ישראל. לדבריו, "הפלסטינים לא יעזבו את המדינה". הוא שב והתייחס לדרישה הפלסטינית להתנצלות בריטית על הצהרת בלפור, אותה הוא מחשיב כאסון מבחינת הפלסטינים: "נמשיך להעלות את הנושא עד שלונדון תתנצל". לדבריו, על הוועד המרכזי של אש"ף לבדוק מחדש את ההסכמים בין הרשות הפלסטינית לממשלת ישראל, אבל סייג את הדברים התקיפים ואמר כי "נמשיך לדגול בהתנגדות בדרכי שלום".

אבו מאזן החליט גם להתייחס להיסטוריה של היהודים בארץ ישראל, ואמר כי "רצו להביא את היהודים מאירופה לכאן כדי לשמור על האינטרסים של האירופים באזור. הם ביקשו מהולנד, שהיה לה הצי הגדול בעולם, להעביר את היהודים". לדבריו, "ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים".

חלק אחר בנאומו הקדיש יו"ר הרשות הפלסטינית להיעדרות חמאס מהכינוס ואמר כי הוא מצטער על ההחלטה הזו. "התירוצים שלהם לכך שלא הגיעו אינם מקובלים. אין מקום יותר מתאים לקיים את הפגישה מאשר מולדתנו. הם היו צריכים להיות פה ולחלוק את האחריות בהגנה על ירושלים. בחמאס הסבירו את החלטה בכך שההחלטות שיתקבלו בכינוס לא יכולות להשפיע על העמדה האמריקאית לגבי השלום במזרח התיכון.  
בשבוע הבא יבקר עבאס בבריסל, ועל פי דיווח בעיתון 'אל חיאת', הוא צפוי להציג רשימת דרישות בתגובה להכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל, שהעיקרית שבהן היא הכרה אירופית במדינה פלסטינית. בכיר פלסטיני, שצוטט בעיתון שרואה אור בלונדון, טען כי יו"ר הרשות יבקש מהשרים להכיר במדינת פלסטין בגבולות 1967, שבירתה היא מזרח ירושלים". לפי הדיווח, הוא יבקש גם מהשרים חברות מלאה באו"ם לרשות, כמו גם את הגדלת הסיוע לפלסטיני, זאת במקרה שבו ארה"ב תממש את איומה להפסיק את העברת כספי הסיוע לרמאללה.