נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (שני) עם משלחת הנהלת איפא"ק המבקרת בישראל. במפגש שנערך בבית הנשיא בירושלים השתתפו נציגי שתי המפלגות, מכל רחבי ארצות הברית והנחתה אותו נשיאת איפא"ק ליליאן פינקוס. במפגש הביע ריבלין ביקרות חריפה על דבריו של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמש, שבין היתר יצא בחריפות נגד הנשיא טראמפ ואיחל לו "שייחרב ביתך".  



 "מה ששמענו אמש ממחמוד עבאס היה נורא. הוא חזר אל רעיונות שביטא לפני עשרות שנים והיו נוראיים לא פחות", אמר ריבלין. "לומר שישראל היא תוצאה של קונספירציה של העולם המערבי ליישב ביהודים אזורים השייכים לאוכלוסייה ערבית? לומר שלעם היהודי אין קשר לאדמת ארץ ישראל?". 



אבו מאזן במוקטעה. צילום: מרק ישראל סלם
אבו מאזן במוקטעה. צילום: מרק ישראל סלם



לדברי ריבלין, "הוא שכח דברים רבים והוא אמר בדיוק את הדברים שבשמם הואשם לפני שנים באנטישמיות והכחשת שואה. אלה בדיוק הדברים שחוסמים אותנו. בדבריו הוא מתכחש לשיבתנו למולדתנו וזאת על אף שגם אבו מאזן יודע היטב שהקוראן מציין בעצמו את ההכרה בארץ ישראל כארצנו. בלי ההכרה הבסיסית הזו לא נוכל לבנות אמון ולהתקדם". 

בהתייחס להישגיה של ישראל ולאתגרים העומדים בפני המדינה המציינת השנה 70 שנות עצמאות, אמר הנשיא כי הוא גאה בהצלחתה של ישראל במגוון רחב של תחומים החל מאקדמיה ועד כלכלה. הנשיא ציין את חשיבות האמון והעשייה המשותפת של המגזרים השונים החיים יחד בישראל ואת תפקידה החשוב של יהדות התפוצות כשותפה מלאה במשימה זו.

הנשיא הודה למשלחת על הגעתם, ועל תרומת הארגון משחר הקמתו לשגשוגה של ישראל והתמיכה בה משני עברי הבית ובקרב שתי המפלגות. "כוחה האמיתי של איפא"ק היה וימשיך להיות טמון באנשיה. אתם ורבים כמותכם, מכל רחבי ארצות הברית הופכים את איפא"ק למה שהוא, ארגון נפלא".