ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא בביקור ממלכתי בהודו, מסר היום (שני) הצהרות משותפות עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי. נתניהו אמר למודי כי הוא "מנהיג מהפכן במובן הטוב ביותר של המילה 'מהפכה'. אתה מחולל מהפכה בהודו. אתה מזניק את המדינה המדהימה הזאת קדימה לעבר העתיד ואתה מחולל מהפכה ביחסים בין ישראל והודו". 

נתניהו אמר עוד כי "היום אנו מבשרים על עידן חדש ביחסים בינינו. יש בינינו יחסים דיפלומטיים מזה 25 שנה, אולם משהו שונה קורה עכשיו בזכות מנהיגותך ובזכות השותפות בינינו. ישנם שלושה דברים שמחברים בין מדינותינו. הראשון הוא שיש לנו עבר עתיק. השני הוא שיש לנו הווה תוסס. והשלישי הוא שאנו אוחזים יחד בעתיד מבטיח. אנו גאים בעברנו, בהיסטוריה העשירה שלנו ובתרומתם של עמינו לתרבות האנושית בתחומי הלשון, הספרות, המתמטיקה, הרפואה, הפילוסופיה, הדת. הטקסטים הגדולים ביותר שהפיקו בני האדם היו בסנסקריט ובעברית. אין יותר גדולים או ברי קיימא מהם. ואנו לעולם לא שוכחים זאת". 
"ישראלים והודים קשורים באותה זיקה המחברת בין אנשים בני-חורין", הוסיף נתניהו, "אולם אני מאמין שלא ניתן לקחת את הדמוקרטיה כמובן מאליו. חרף הספקות, חרף האתגרים, הודו וישראל הן עדות חיה לא רק לכך שהדמוקרטיה עובדת, אלא הן משקפות משהו עמוק מכך – את הערך העמוק של החירות, שאני מאמין שהוא הערך העמוק של החיים. אזרחים משגשגים. בסופו של דבר, האזרחים החופשיים הם אלה שמשגשגים כיוון שהם חופשיים".

ראש הממשלה אמר עוד כי ישראל והודו עובדות יחד כדי לבנות עתיד טוב יותר עבור עמיהן ועבור עמים אחרים ברחבי העולם. "מחויבותנו לכך משתקפת בהסכמים הרבים שאנו חותמים עליהם היום, בסייבר, בתעופה, באנרגיה ואפילו בקולנוע. רעייתי ואני מאוד שמחים שאנחנו הולכים לבוליווד. אנו רוצים לראות זאת במו עינינו. כך גם בתחומים רבים נוספים". 

"כשישראל והודו משלבות כישרונות, אפשר להשיג דברים מופלאים"

נתניהו שב ודיבר על היתרונות הטכנולוגיים של ישראל: "ישראל היא מעיין של חדשנות. היא כוח גלובלי של טכנולוגיה. הודו שופעת יצירתיות, המצאות, מדענים, מתמטיקאים, ואני חושב שכשאנו משלבים יחד את הכישרונות שלנו, אנו יכולים להשיג דברים מופלאים עבור עמינו". לדבריו, "ראש הממשלה מודי ואני רוצים את אותו הדבר. אנו רוצים יותר למען עמינו ואנו רוצים זאת עכשיו. רצינו את זה עוד אתמול. אחד הדברים שישראל מביאה לעולם זה של חדשנות הוא שאנו משיגים יותר באמצעות פחות – יותר יבולים בפחות מים, יותר אנרגיה בפחות כסף. יותר בפחות. אנו רוצים יותר, הרבה יותר, ונוכל לעשות זאת בצורה יותר פרודוקטיבית באמצעות שיתוף פעולה". 
"כשאני ואתה צעדנו יחפים לחוף הים התיכון", הזכיר ראש הממשלה את התמונה המפורסמת של שני האישים מביקורו של מודי בישראל, "שתינו מי ים שטוהרו לנגד עינינו, באמצעות טכנולוגיה חדשה שתציל חיים רבים. ישראל והודו עובדות יחד על מנת לספק מים נקיים, להגדיל את תפוקת היבולים, לשמור על ביטחון אזרחינו מפני טרור ולהתמודד עם אתגרים נוספים בדרך לעתיד ששנינו שואפים אליו". 
"הצגתי לראש הממשלה מודי רעיון שיחולל מהפכה בחקלאות ההודית כפי שאנו מחוללים מהפכה בחקלאות הישראלית. חקלאות מדויקת שמחלחלת לצמח הבודד. ישנם צמחים שזקוקים ליותר מים וישנם כאלה שזקוקים לפחות. אנו יכולים לראות זאת היום באמצעות נתוני עתק, באמצעות כטב"מים, באמצעות כלי טכנולוגיה אחרים, שיביאו את החקלאים לייצא הרבה יותר יבולים בפחות. אנו מדברים על שיתוף פעולה במדע וטכנולוגיה בכל תחום ואנו מדברים על שיתוף פעולה בהגנה כדי שאזרחינו יהיו תמיד בטוחים ומוגנים". 
הישראלים וההודים מכירים היטב את הכאב שבפיגועי טרור. אנו זוכרים את הברבריות הנוראה במומביי. אנו נושכים את השפתיים ואנו משיבים מלחמה. לעולם איננו נכנעים.  
את דבריו סיים נתניהו בנימה הומוריסטית, כשאמר: "זאת אולי ההצהרה החשובה ביותר שאני הולך להשמיע כאן, ידידי נרנדרה, בכל פעם שאתה רוצה לעשות איתי יוגה, זה אמנם יהיה מאמץ גדול, אבל אני אהיה שם. סמוך עליי".