ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא בביקור מדיני בהודו, הגיב היום (שני) על דברי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמש בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף: "הוא חשף את האמת", אמר ראש הממשלה לכתבים, "הוא קרע את המסכה והוא הביא לכלל הציבור את האמת הפשוטה שאני עמל להחדיר אותה במשך שנים ארוכות - ששורש הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים הוא הסירוב המתמיד שלהם להכיר במדינת היהודים בגבולות כלשהם".



ראש הממשלה הוסיף כי "הדברים שאמר אבו מאזן עוזרים לנו להציג את האמת. כי אם רוצים אי פעם להגיע להתפייסות ושלום מוכרחים להבין מדוע הסכסוך הזה נמשך כל כך הרבה שנים".
דברי נתניהו בהודו


לדבריו, "הדבר הזה משרת את היעדים המדיניים שלנו כמעט יותר מכל דבר אחר, במובן הזה שאנחנו יכולים לתבוע את התביעה האלמנטרית, ההגיונית והאמיתית, שאף אחד לא מעלה אותה. זה עוזר לנו להעלות אותה, בלי השינוי של העמדה שאבו מאזן ביטא לא יהיה שלום. היום כשאדבר על כך עם מנהיגי העולם זה יהיה יותר ברור מאשר אתמול".

"אני חושב שאבו מאזן עושה את מה שהוא עושה כיוון שהוא ככל הנראה חושש מיוזמה מדינית אמריקנית", הסביר ראש הממשלה. "הוא מנסה להוציא את האמריקנים מתפקיד המתווך ולנסות להחליפם בגורמים אחרים. במשך זמן רב מידי הרשות הפלסטינית פונקה ע"י הקהילה הבינלאומית, שלא העזה לומר להם את האמת, לא בעניין ירושלים, לא בדבר הכרה במדינת ישראל ולא בדבר דרישות וצעדים אחרים שלהם. הם תמיד קיבלו ליטוף וזה השתנה. זו בעצם הפעם הראשונה שמישהו אמר לו את האמת בפנים".

"צה"ל לא תוקף דיונות"

לגבי הנעשה ברצועת עזה, אמר ראש הממשלה, כי "אנחנו פועלים לפי האינטרסים הביטחוניים שלנו. אנחנו לא מוכנים לקבל תקיפות נגדנו מעזה ומחמאס ומגורמים אחרים. אנחנו רואים את חמאס אחראי לכל תקיפה שיוצאת משטח עזה. המדיניות שלנו לא משתנה, יתר על כן, אתם רואים שצה"ל לא תוקף דיונות.
לא נקבל תקיפות, זו המדיניות העקבית שלי מאז שאני ראש ממשלה. אתם רואים בסוף שלאורך זמן המדיניות הזאת משתלמת. מעת לעת אתה נכנס לחילופי מהלומות, אפילו למבצעים, אבל אין דבר כזה, תחת הנהגתי, שיורים ומטפטפים לשטח ישראל".

לדבריו, הבעיה העיקרית של עזה היא לא כניסה ויציאה של סחורות, אלא שחמאס לא מטפל בבניית התשתיות הבסיסיות שהאוכלוסייה העזתית זקוקה להן, כמו: חשמל, מים, ביוב. "כשמדברים על קריסה מדברים על קריסת המערכות האלה. זה מצב אבסורדי שמדינת ישראל היא זו שצריכה לטפל בצורכי החיים הבסיסיים ביותר שהשלטון של החמאס פשוט מפקיר", אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס גם לעסקת טילי הספייק, שההודים אמורים לרכוש מחברת רפאל, ואמר כי "אנו עובדים על זה". בתשובה לשאלה האם היחסים עם איראן היו בנושאי השיחה עם ר"מ הודו, ענה: "כן. איראן הייתה נושא מרכזי. חלק לא מבוטל של השיחה עסקנו באיראן. אני תיארתי את האיום שהיא מציבה, את ההתנהגות שלה את הסכנה שהיא מהווה ואת השאיפה שלה לקבל הגמוניה על העולם המוסלמי ועל מוסלמים באשר הם".