ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשיך את ביקורו בהודו, שהחל ביום ראשון האחרון, ויימשך עד ליום חמישי האחרון. נתניהו, שמלווה על ידי האישים הבכירים ביותר בשלטון ההודי, כגון ראש הממשלה והנשיא, הגיע לביקור פרטי באחד המקומות הקדושים בהודו, הטאג' מאהל, שנמצא בעיר אגרא. נתניהו צפוי להמשיך בביקורו בחיזוק הקשרים עם הודו, ובניסיון לרתום אותה הן בעסקאות בטחוניות (עסקת רפאל התקועה), והן מבחינה פוליטית והסברתית.


.


מי שהתייחס לביקורו של נתניהו עד עתה בתת היבשת ההודית, הוא שגריר ישראל בהודו, דניאל כרמון, שהתראיין בגלי צה"ל וסיפר על מהות הביקור ועל תכנון לוח הזמנים של נתניהו: "זאת הפעם הראשונה שהזוג נתניהו מבקר בטאג' מאהל, הם מתפעלים מעוצמת המקום, זה משהו שהוא מאוד מאוד מיוחד. מדובר בחצי יום רגוע יחסית, לפני שממשיכים הלאה". כאשר נשאל האם ראש הממשלה יודע על היסטוריית המקום, שנבנה כסמל אהבתו של מלך הודו לאשתו, אמר: "אני משוכנע שהוא מכיר את הסיפור".

שומעים על האופן שהוא מתקבל שם. זה גם בעם ההודי, או שזה לא מחלחל למטה?
"זה  לא רק עניין שמחלחל, משהו מאוד חזק קורה בין שני העמים. כל מי שיודע מהי מדינת ישראל בעם ההודי מעריך אותה, ומדובר על עם שהוא כל כך מגוון ובנוי מעמים שונים. אין מקום שבו ביקרתי בו שאין הערכה והערצה לישראל. אני חושב שיש שיח מאוד מעניין ופורה לאורך ההצבעות באו"ם. הודו שיפרה בצורה מאוד מוחלטת את ההצבעות שלה, ויש שינוי מגמה. ההצבעה האחרונה אכזבה (בנושא הצהרת טראמפ - מ.א), והם גם יודעים את זה. היחסים החזקים של הודו וישראל מוכיחים את זה. גם הביקור וקבלת הפנים ושל העם בהודו היא חסרת תקדים בצורה מרגשת". כשנשאל לגבי עסקת רפאל התקועה עם הודו, סירב להתייחס, אך רמז שיש דיון בנושא.
בתוך כך, אחד משיאי ביקורו של נתניהו יהיה בטקס לזכר הרוגי הפיגוע במומבאי לפני כמעט עשר שנים. משה הולצברג, אשר שרד את מתקפת הטרור ב-2008, בה נרצחו שני הוריו, הגיע היום (שלישי) להודו, תשע שנים לאחר הטבח בו היה נוכח. הוא הגיע בליווי של סבו, הרב הולצברג נחמן והסבתא יהודית רוזנברג, שמגדלים אותו מאז הטרגדיה. בשדה התעופה המתינו להם הרבה מאוד צוותי תקשורת, שהגיעו לכסות את האירוע. כזכור, מוישה היה תינוק כאשר היה קורבן למתקפת טרור אסלאמית, שגבתה את חייהם של 166 אנשים, באירוע שנמשך כשלושה ימים. את האירוע יזמו אנשי חב"ד.

לאחר מכן, פרסם נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו סרטון על רקע הטאג' מאהל ואמר: "זה רגע של נחת באמצע ביקור מאוד אינטנסיבי, אני רוצה להודות לחברי, ראש ממשלת הודו, שאיפשר לנו גם את הרגע הזה. פגשנו כאן בהודו אהבה לישראל, וכאן הגענו למקדש האהבה, באמנות בלתי נתפסת, עם דברים נצחיים".