מנהיג המהפכה האסלאמית באיראן, האייתוללה סייד עלי חמינאי, תקף הערב (שלישי) בחריפות את סעודיה, כשטען כי "הסעודים עוזרים לארצות הברית ולישראל, וזוהי בגידה באומה האסלאמית". עוד ציין חמינאי כי נושא האחדות המוסלמית הוא חשוב במיוחד, והוסיף כי "אנחנו מוכנים לחיות באחווה גם עם אלה שהראו עד כה איבה כלפינו בעולם המוסלמי".



מלבד זאת, הוא טען כי העולם המוסלמי, עם אוכלוסייתו הגדולה, יכול להפוך ללא ספק למעצמה גדולה ומשפיעה בעולם, על ידי שמירה על אחדות בין המדינות. "העצה שלי לאחינו היא שאנחנו צריכים להיות גלויים בנוגע לסוגיות הבסיסיות של העולם המוסלמי, שישפיעו על דעת הקהל", אמר. 



בהמשך לכך, הוא קרא למדינות המוסלמיות להפסיק את העימותים ביניהן, וטען כי אחת השאיפות של אויבי האסלאם היא ליצור הבדלים, מלחמות ושפיכות דמים בעולם המוסלמי, כמו גם לאפשר את קיומו של "מקלט" לציונים, מה שאין, לדבריו, לאפשר. "אני מאמין שהמאבק נגד הציונים יניב תוצאה, שכן כיום אנחנו רואים שההתנגדות התקדמה".



מלך סעודיה סלמן. צריך להיות מודאג? צילום: רויטרס
מלך סעודיה סלמן. צריך להיות מודאג? צילום: רויטרס



בפגישה עם ראשי הפרלמנטים של ארגון שיתוף הפעולה האסלאמי, הוסיף המנהיג האיראני כי "צריך לפעול לכך שהתעמולה המסוכנת של המערב לא תהיה בידי הציונים, תוך התעלמות מהסוגיות החשובות לעולם האסלאמי. תבוסת הציונים במלחמה הרכה (התעמולה) אפשרית, כמו שהובסו במלחמת לבנון – ואף הודו בכך".

בתוך כך, המנהיג האיראני הסביר כי פעם ססמת הציונים הייתה "מן הנילוס ועד הפרת", בעוד שהיום הם בונים חומה סביב עצמם על מנת שיוכלו לשמור על ביטחונם בתוך "השטחים הכבושים".



"פלסטין היא מדינה וגם היסטוריה מהלכת, ועיר הבירה שלה היא ירושלים הקדושה", הוסיף חמינאי. זוהי סוגיה חשובה שמתעלמים ממנה רבות בעולם המוסלמי".