יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (רביעי) בכנס בינלאומי לתמיכה בירושלים שנערך באוניברסיטת אל אזהר בקהיר, כי הפלסטינים יעשו הכל כדי להשיג את זכויותיהם, אך לא יפעלו בטרור ובאלימות. הכנס, בו משתתפות 86 מדינות מוסלמיות, מתקיים בחסות נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי. 
 
אבו מאזן אמר עוד, כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחר להפר את החוק הבינלאומי ולדחות את הרצון של העולם הערבי והמוסלמי כשהכיר בירושלים כבירת ישראל. ״החלטתו של טראמפ בעניין ירושלים מנוגדת לכל מדיניות של ממשלי ארה"ב בעבר. איך נוכל לתת אמון בממשל הזה? לא נוכל ולא ניתן בו אמון לעולם! לא נסכים שממשל זה יהיה מתווך בינינו לבין הישראלים. בעצם ההצהרה של טראמפ ארה"ב הוציאה את עצמה מתהליך השלום".
 
לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית, "עוד לא נולד המנהיג הפלסטיני שיכול להתפשר על ירושלים או על פלסטין", וכיל ההחלטה של טראמפ לא נותנת לישראל לגיטימציה בירושלים. יש אפילו יהודים מכובדים שאומרים שירושלים שייכת למוסלמים, לא נקבל את החלטות טראמפ ואני לא רוצה כאן להשתמש במילים קשות יותר״. לדבריו, "ביקור האסיר לא אומרת שיש נורמליזציה עם הסוהר".
 
"דונלד טראמפ עשה טעות בהכרזת ירושלים, הוא התגרה באופן מובהק במיליוני מוסלמים. הצהרת ירושלים של טראמפ היא שקר וסילוף".

היום צפוי ליגיע לארץ ג'ייסון גרינבלט, שליחו של טראמפ למזרח התיכון. גרינבלט צפוי להיפגש עם דיפלומטים מרוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם, במסגרת מה שמכונה ה"קוורטט". על פי גורמים אמריקנים, הפגישה בין הצדדים תעסוק בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים והעובדה כי כעת נותר משבר עמוק בין הרשות הפלסטינית לממשל האמריקני. גרינבלט צפוי להישאר בישראל עד להגעתו בשבוע הבא של סגן הנשיא מייק פנס לארץ.