הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, ובנו של הרב עובדיה יוסף, תקף בחריפות את חבר הכנסת יהודה גליק שלא קם מהשבעה על אשתו על מנת להצביע בכנסת על חוק המרכולים. בסרטון שפורסם באתר 'כיכר השבת' נשמע הרב אומר בשיעור שמסר כי "הייתה פעם הצבעה בכנסת כשבגין היה ראש ממשלה והיה הסכם שלום עם מצרים. הביאו את החוק הזה לכנסת, את החוק של הסכם השלום. היה חבר כנסת אחד שישב שבעה והוא התקשר אל אבי אם ללכת לכנסת להצביע ואמר לו שכן והוא הלך והצביע. שם בכל מקרה היה רוב היה אפשר להסתדר בלעדיו ובכל זאת אמר לו שכן".


דבריו של הרב דוד יוסף. קרדיט: אתר 'כיכר השבת'

"קל וחומר פה שהיה על חודו של קול", המשיך, "אותו אחד שישב שבעה שלא רצה לבוא. אם זה היה מדובר על הר הבית שחייבים כרת מי שעולה להר הבית זה גליק, יהודה גליק הזה. הוא אדם שעולה על הר הבית הוא נלחם על עלייה להר הבית. לא יאבה ה' סלוח לו. אם זה היה מדובר על הר הבית הוא ודאי היה בא בשבעה, אבל כשמדובר על שבת קודש, מה זה בשביל אדם כזה שבת קודש, לצערנו הרב. ואיך כולם מתנפלים וצועקים 'פגעו בו, פגעו בו', פוגעים בכבוד שבת קודש. באים ומדברים שפוגעים באדם כזה שכל מה שיש לו הדת שלו זה הר הבית יש לו דת עקומה לאיש הזה בוודאי שהוא היה צריך לבוא ולהצביע לא היה בזה שום שאלה הלכתית".



יהודה גליק ואשתו יפה ז"ל. צילום: ללא קרדיט



"עשו להם דת חדשה דת של הר הבית, דת של חיובי כרת", הוסיף הרב יוסף, "ומה עם שבת קודש? שום דבר. אנחנו שומעים את ההסתה שלהם את ההתקפות. כן אנחנו לא מתביישים אנחנו רוצים מדינה שיהיה לה צביון יהודי לכל הפחות אנחנו מרחמים עליהם אנחנו עושים את זה לטובתם. שידעו מה זה יהדות. המינימום שבמינימום". 



כזכור התעוררה סערה לאחר שהשר דרעי פנה לרבו של חבר הכנסת יהודה גליק, שעות ספורות לאחר שקבר את אשתו, יפה, שנפטרה לאחר מחלה קשה, על מנת שיגיע להצביע בכנסת על חוק המרכולים. בסופו של דבר מכיוון שלא היה רוב להצבעה היא לא התבצעה באותו היום.