לאחר הסערה שגרמו דבריו, חבר הכנסת משה גפני הגיב היום (חמישי) בראיון לגל"צ וציין כי הדברים שהוקלטו הוצאו מהקשרם. "לא אמרתי שיהיו פקחים גויים שיאכפו את חוקי השבת. יש חוק אחר שאיננו רלוונטי לעניין הזה וזה חוק שעות עבודה ומנוחה", אמר ושלל בכך את הכוונה לשלוח פקחים גויים לאכוף את חוק המרכולים בשבת.
"זה שביקשתי שלא יוציאו את זה כאן, אני אומר בכל נאום שני שלי", אמר, "הנאום הזה היה מיועד לציבור החרדי בשפה החרדית. אמרתי מה שעשינו בחודשים האחרונים. חוקי עזר שמבטלים את השבת בישראל יצטרכו לעבור דרך שר הפנים. הפקחים עליהם דיברתי הוא בחוק שעות עבודה ומנוחה".
גפני הוסיף כי "מי שצריך לאכוף את חוק המרכולים זו הרשות המקומית. הפקחים שעליהם מדובר הם בחוק שעות עבודה ומנוחה".

למה דרעי כועס עליך?
"הוא לא כועס. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה. אנחנו תמימי דעים. אין פקחים בחוק המרכולים. הלך כתב חרדי והקליט ונתן את זה לחברת החדשות. הוא עשה את זה כי הציבור החרדי לא רואה בזה חדשות אלא רק בציבור החילוני. רק בטלוויזיה זה הופך לסערה. אפילו הבדיחות שלי הן כותרות של מהדורת החדשות".
על דברי השר אביגדור ליברמן כי הוא מעלה את יש עתיד בסקרים: "לא היה ולא נברא. מה שמביא מנדטים ליש עתיד זה שהמחנה הציוני יורד וכל מיני חוקים הזויים כמו חוק ההמלצות".

כזכור, בהקלטה שפורסמה באתר כיכר השבת, גפני ביקש מהנוכחים שלא להוציא את הדברים החוצה משום שזה "יכול לעשות נזק - פתאום יתלבשו על זה". לדבריו, "הנושא של האכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול, והמסלול הזה הוא חיוני וחיובי. אם זה יסתיים אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו אלא גם מתקדמים בנושא השבת. יגיע שר פנים חילוני והוא לא יוכל לאשר חוק עזר כדי לפתוח מרכולים בשבת בגלל שיש לו מגבלות הוא צריך להוכיח שיש בזה צורך. טכנית שר פנים חילוני לא יכול במחי קולמוס לבטל או לאשר את חוק העזר. דיברנו על העניין הזה עם המשפטנים ואני מקווה שזה אכן יעמוד בזה. אני לא רוצה שיבוא שר פנים חילוני וישנה את החוק".