ביומו האחרון בביקור בהודו, ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בטקס זיכרון להרוגי הפיגוע במומביי, ביניהם שישה שנרצחו בבית חב"ד בעיר. נתניהו הגיע למקום ביחד עם מוישי הולצברג בנם של הרב גבי וריבקי הולצברג ז"ל, שליחי חב"ד שנרצחו בפיגוע. ראש הממשלה נתניהו ומוישי סיירו בחדר ילדותו של מוישי, ובמקום בו התרחש אירוע הטרור.

אמו של מוישי ז"ל סימנה את גובהו של מוישי על הקיר בחדרו כשהיה תינוק, וכעת מוישי נמדד שוב ורה"מ סימן על הקיר את גובהו. "אני נרגש להיות כאן אתכם, איתך מוישי", פתח ראש הממשלה את דבריו. "אני רואה שאתה מתפתח וגדל יפה. מדדנו עכשיו את הגובה שלך. בן 11, עוד מעט בר מצווה, ואחר כך, כשתקים משפחה גם אז תזמין אותי". 

"ביטא אהבת ישראל". נתניהו בטקס. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
"ביטא אהבת ישראל". נתניהו בטקס. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

במהלך הסיור ראו נתניהו ומוישי את תכניות 'זיכרון למען החיים' - שיפוץ בית חב"ד בעלות של ששה מיליון דולרים, שאמור להסתיים עד ליום השנה העשירי לרצח - בעוד כשנה. נתניהו גם הסיר את הלוט מלוח הזכרון שעליו נכתב בעברית ובאנגלית הפסוקים "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה", "נהרות לא ישטפוה חושך ושאול לא יבבוה".

נתניהו בטקס הזיכרון לפיגוע בבית חב"ד במומביי. צילום: Chabad of Mumbai / Chabad.org

מוישי נשא דברים לפני האורחים שהגיעו לבית חב"ד: "לבי פועם, לבי נרגש, לשוב ולחזור לבית הוריי, בית חב"ד שנבנה ושופץ מחדש. כאן נולדתי, כאן גדלתי שנתיים ימים. ספגתי לתוך נשמתי את השליחות של הורי האהובים". מוישי נזכר בהיותו ילד קטן ברחובותיה של מומביי: "הייתי הבן היקיר להוריי וילד שעשועים לאורחיי. כשטיילתי בשוק אהבתי להשתעשע עם העיזים, משכתי להן בקרניים, ללא פחד ומורא. אהבתי מאוד בלונים. בכל פעם שחזרנו מביקור בארץ, כל העובדים כאן התחרו מי יקנה לי הכי הרבה בלונים". 

לפני הביקור בבית חב"ד השתתף נתניהו באירוע עם אנשי עסקים הודים. בנאומו התייחס נתניהו לשלל התחומים העסקיים המתפתחים בין שתי המדינות וציין את הצורך בקו תעופה ישיר בין ישראל להודו " אחד הדברים שאנחנו מנסים לעשות הוא לקדם דבר פשוט – נתיב תעופה יעיל וישיר בין ישראל והודו, מהסוג שיש לנו בין ישראל ועמק הסיליקון, הסוג שיש לנו עכשיו בין ישראל וסין, ביוזמתה של סין, כיוון שהיכולת לקיים את הקשרים הללו היא חשובה בצורה עצומה על מנת ליצור ערך וחדשנות מבלי התערבותנו ובתמיכתנו. לכך אנו מחויבים."

ראש הממשלה ימריא לפנות בוקר לישראל וצפוי לנחות מחר בשעות הצהריים בישראל.