מכל קצוות הקשת הפוליטית הגיבו הערב (שבת) בחריפות לפרובוקציה שעוררו מוקדם יותר מפגינים בבית הכנסת של היועמ"ש מנדלבליט בפתח תקווה. כזכור, קבוצת המפגינים הקיצונית הפריעה למנדלבליט בזמן שאמר קדיש על אמו
המפגינים מחוץ לבית הכנסת של היועמ"ש
ואילצה אותו להתפנות מהמקום בליווי ניידות משטרה.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר: "מגנה בתוקף את קבוצת הקיצונים שהגיעה היום אל בית הכנסת בו מתפלל היועץ המשפטי מנדלבליט וניסתה למנוע ממנו לומר קדיש על אמו. אין קשר בינם לבין דאגה לשלטון החוק. להיפך".
 השר גלעד ארדן (ליכוד) אמר: "‏כל שבוע מחדש המפגינים מול היועץ המשפטי לממשלה שוברים שיאים חדשים של וולגריות וגועל נפש ומוכיחים שההפגנות הן פוליטיות ואין בינן לבין דאגה לשלטון החוק דבר וחצי דבר. בושה למארגנים".
 
"בושה למארגנים", ארדן. צילום: פלאש 90
"בושה למארגנים", ארדן. צילום: פלאש 90

 
שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר: "כל מי שחרד (בצדק) לטוהר המידות במדינתנו, צריך להפגין נגד פוליטיקאים מושחתים ומשחיתים, ולא נגד שומרי הסף. צריך לאפשר לרשויות החוק לבצע עבודתן ללא לחץ וללא מורא. אני מגנה מכל וכל את התנהגות המפגינים ליד בית הכנסת של היועמ"ש לממשלה".



"יש גבולות שאין לפרוץ"

 
יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין, אמר: "הרדיפה אחר היועמ"ש מנדלבליט בעת שהוא אומר קדיש על אימו ז״ל חוצה כל גבול והמעשה הברברי והבריוני שחזינו בו בצאת השבת פסול מכל וכל. אני קורא למפגינים לעשות סוף למחזות מסוג אלה באמצעות ריסון עצמי והפעלת שיקול דעת ורגישות".
גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יתביישו המפגינים שחצו את גבול האנושיות וגרמו ליועמ"ש מנדלבליט לוותר על קדיש יתום. אני בעד הזכות הדמוקרטית להפגין אבל הדרך שבה המפגינים נהגו אינה דרך ארץ".


"חצו את גבול האנושיות", ליברמן. צילום: סיון פרג'
"חצו את גבול האנושיות", ליברמן. צילום: סיון פרג'


יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר: "‏מזועזע מאטימות מפגינים חסרי רגישות שהפריעו ליועץ המשפטי בבואו להתפלל בבית הכנסת ולאמר קדיש על אמו ז"ל. מעשה חסר אנושיות. גם לחירות ההפגנה הקדושה בדמוקרטיה הישראלית יש גבולות שאין לפרוץ".

ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני) הגיב גם ואמר: "אין סליחה ואין מחילה למעשה המכוער הזה. בחו"ל היו עוצרים את הפרחחים האלה, אצלנו כנראה מותר הכל".
ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב גם לסערה ואמר: "גם במחאה סופר לגיטימית יש מעשים לא לגיטימיים. בושה".