סגן הנשיא האמריקאי, מייק פנס, הגיע היום (שני) למליאת הכנסת על מנת לשאת את נאומו הידידותי כלפי ישראל, שהפך להיות שיא הביקור שלו בארץ. אבל כפי שהיה צפוי מראש, עוררו חברי "הרשימה המשותפת" פרובוקציה, כאשר החליטו להניף עם עלייתו לדוכן הנאומים תמונות של מסגד אל אקצא, דבר שזיכה אותם בתגובה מהירה מאוד של משמר הכנסת, שלקח את התמונות, והרחיק את נושאי השלטים מהמליאה.



הדבר קרה בזמן שפנס עלה לדוכן הנאומים, ולאחר הסערה ומחיאות הכפיים שקיבל, אמר בתגובה לנושא כי הוא "נפעם מהדמוקרטיה הישראלית", וזכה שוב למחיאות כפיים סוערות, לא לפני שיו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הודיע כי הם מורחקים עד לסוף הישיבה. המחאה, אשר תוכננה על ידי חברי הכנסת הערביים, התבצעה על ידי רובם, כשדווקא איימן עודה, ראש הרשימה, לא הניף את השלטים. ח"כ זחאלקה, שהורחק מהאולם, הגיע לעימות עם אחד מאנשיה של השרה מירי רגב, שצעק לעברו: "נבלה, אתה לא צריך להיות כאן".



כך נראתה מבפנים מהומת חברי הכנס הערבים בזמן נאומו של סגן נשיא ארה"ב בכנסת - רגעים לפני שהוצאו מהאולם @l_daphna

חבר הכנסת אחמד טיבי הגיב לאחר מכן לפרובוקציה לה היה שותף ואמר: "בהחלט, זה אקט פרלמנטרי מכובד שכבר היה בעבר. כאשר ח"כים יהודים עושים את זה למרטין שולץ, אמרו שזאת מחאה, עכשיו אומרים שזה לא פרלמנטרים, הוא אחד מהאנשים הכי קיצוניים, שמוביל את כל האזור לעימות ותהום. המטרה שלנו היא שיידע לצד מיליון וחצי איש יצאו לרחובות יכולים להוציא את ירושלים מסדר היום ומהלבבות שלנו.



שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בסיום כי "נאומו של סגן הנשיא פנס ריגש, עורר השראה והעביר מסר של תקווה לכל עמי האזור. חברי הרשימה המשותפת הוכיחו שוב כי הם נציגי ארגוני טרור בכנסת ישראל. התנהגותם המבישה חשפה לעיני כל את חוסר הנאמנות שלהם למדינה וסמליה. רק אם ערביי ישראל יאפשרו לקולות אחרים לייצג אותם יהיה סיכוי לשלום אמת".



בזמן שהיא במליאה היועץ של מירי רגב עשה את העבודה במקומה צעק לזחאלקה "חתיכת נבלה אתה לא צריך להיות פה"