איגוד העיתונות הזרה בישראל האשים את הממשלה ב"טיהור אתני" לאחר שעיתונאית פינית, שאביה פלסטיני, טענה כי היא נדרשה לעבור חיפוש חושפני, במהלכו נתבקשה להוריד את בגדיה במשרד רה"מ, לפני כניסתה לאירוע קבלת הפנים לסגן נשיא ארה"ב מייק פנס בארץ, כך פורסם הבוקר (שלישי) ב"אינדיפנדנט" הבריטי. אשת התקשורת סירבה לדרישה, ובשל כך נמנעה מלסקר את האירוע. גורמים בישראל סירבו להגיב לידיעה בעיתון הבריטי. 



לטענת הארגון, העיתונאית הפינית נלקחה מאחורי וילון במשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שם היא נחקרה ואף נתבקשה להסיר את החזייה שלה לשם בדיקה ביטחונית.



"למרבה הצער, זוהי רק הדוגמה האחרונה למקרה שבו עיתונאים מוטרדים על ידי כוחות הביטחון הישראלים, בצעד שמהווה טיהור אתני ברור", נאמר בהצהרה של האיגוד.



עוד נטען כי "הנוהל המרושע של הפשטת עיתונאים ועריכת חיפוש עליהם שם את ישראל בקטגוריה משל עצמה, וזהו סמל מביש למדינה שגאה באופיה הדמוקרטי".



הארגון, המייצג כ-400 עיתונאים העובדים בתקשורת הבינלאומית, בישראל ובאיו"ש, הצהיר כי הוא ביטא בעבר שוב ושוב כי הוא "מכיר בצרכים הביטחוניים הייחודיים של ישראל".



"אבל בהתחשב בכל הטכנולוגיה והאינטליגנציה שיש לישראל, אנחנו לא מצליחים לראות סיבה טובה להשפלה המתמשכת של עיתונאים מוסמכים ומקצועיים, ומסיקים שהפרקטיקה הישראלית נועדה לגרום לאנשים להרגיש לא רצויים", הסבירו בארגון.