סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, נפגש היום (שלישי) עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא בירושלים, זאת לאחר שאמש קיים מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן יגיע הבכיר האמריקאי לכותל המערבי, בביקור שמוגדר כ"פרטי", וכן יבקר במוזיאון "יד ושם" בבירה, שם יסייר יחד עם רה"מ. 



בפתח דבריו אמר הנשיא לסגן נשיא ארה"ב כי "אתה חבר טוב של העם היהודי. אנו גאים, ורוצים להודות לך על הנאום של אתמול - על החזון והמילים המיוחדות בביקורך בכנסת. אנחנו גאים תמיד לעמוד במילים ובמעשים, ולנו יש מילה אחת לתאר אותך - אתה מענטש".



לדבריו, "אתה בן אדם אמיתי ואנחנו גאים לארח אותך בירושלים. אני דור שביעי בירושלים, הגענו לפה לפני יותר מ-200 שנה. לצערנו הרב, מדינות סירבו להכיר בירושלים כבירת ישראל. מייק, אנחנו רואים בדבריך מתנה אמיתית ליום ההולדת ה-70 למדינה". 



הוא הוסיף כי "למרות המילים שהנשיא עבאס השתמש בהן, חייבים להמשיך למצוא דרך. הפלסטינים צריכים להבין שהעם היהודי חזר למולדתו לא בתור פיצוי לשואה. חזרנו לארצנו בגלל שהיא ארץ אבותינו - זו הסיבה שמשפחתי הגיעה לכאן לפני 210 שנים. אנחנו מעריכים את מה שאתה עושה לעם היהודי ומה שתעשה בעתיד. ברוכים הבאים מר סגן הנשיא".



פנס השיב: "הגענו למשכן הנשיא וזה בעל משמעות עבורי להיות פה בירושלים בירת ישראל. כבוד עבורי להיות סגן הנשיא האמריקאי הראשון לנאום בכנסת. אני רוצה להודות לך באופן רשמי על נוכחותך אתמול. הכרת הנשיא טראמפ בירושלים היא הסימן הטוב ביותר למחויבות למדינת ישראל. הנשיא הורה למחלקת המדינה ולשגריר פרידמן להעביר את השגרירות לירושלים עד סוף השנה הבאה, ואנחנו רואים בכך סימן מוחשי למחויבות הנמשכת שלנו לברית עם ישראל".



ריבלין ופנס. צילום מסך
ריבלין ופנס. צילום מסך



"אנו עומדים כתף אל כתף אתכם במאבק נגד האסלאם הקיצוני", המשיך פנס. "אנו מעריכים את האומץ של הצבא שלכם. אנו עומדים ביחד נגד האיום של איראן. הנשיא טראמפ אותת לבעלות בריתנו באירופה כי הגיע הזמן לשינוי בהסכם הגרעין עם איראן. הסנקציות על איראן ימשכו לאורך שנים כדי למנוע מהם להגיע לנשק גרעיני. אם בעלות בריתנו לא יתמכו בכך, הנשיא טראמפ אמר כי ארצות הברית תסוג מהסכם הגרעין עם איראן".



לקראת סוף הדיון פנס דיבר על הרצון להגיע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. על כך אמר ריבלין: "בערבית אומרים אינשאללה". הנשיא, שכנראה חשב שהמיקרופונים של התקשורת כבו, הוסיף: "ארצה לדבר אתך על אחדות ירושלים ועל סוריה לאחר מלחמת האזרחים ודעאש ולהחליף דעות על מה שקורה בעזה. אתנו ראש אמן הרצי הלוי שייתן לנו מידע בנושא".

בתוך כך, ההיערכות בשטח נמשכת ביומו השלישי והאחרון של הביקור, והמשטרה תפעל לפיקוד ושליטה על המבצע, אבטחה, שמירה על הסדר הציבורי וטיפול בכלל היבטי התנועה הכרוכים במבצע. כוחות המשטרה יתפרסו בעיקר באזור ירושלים, בצירים המובילים לבירה, ובמרחב נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג).

לקראת השעה 11:00 בבוקר, ולאורך השעות שלאחר מכן, צפויים להיסגר לתנועה לסירוגין ובהדרגה הצירים הבאים: פלומר, ז׳בוטינסקי, הנשיא, האר"י, עזה, הרצוג, זלמן שניאור, בזק, שמואל בייט, הרצל, ציר הזיכרון, דוד רמז, הכלביה, מעלה השלום, שער האשפות, דרך העופל, דרך חברון, הזז, בן צבי, שז"ר, ויצמן, בן גוריון, גינות סחרוב. רחוב דוד המלך יוותר סגור לתנועה עד לסיום הביקור.

לקראת סיום הביקור ועזיבתו של סגן הנשיא פנס בשעות הצהריים, צפוי להיסגר לתנועה בהדרגה ולסירוגין כביש מספר 1 לכיוון מערב, במקטע שבין מחלף סחרוב ועד למחלף גנות. כמו כן תחסם הגישה לכלי רכב מכביש מספר 1 לכביש מספר 6 במחלף בן שמן. בשל עומסי התנועה הצפויים בצירים המובילים לכביש 1 ועל אף שמדובר בסגירה לפרק זמן קצר יחסית, מומלץ לציבור הנהגים להימנע מהגעה לאזורים אלו בטווח זמנים זה ולהשתמש בצירים חלופיים. התנועה תתאפשר לציבור משתמשי הדרך בכביש מספר 443.