ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה, שיבח היום (שלישי) את תכנון הפיגוע בחוות גלעד, בו נרצח הרב רזיאל שבח. לדבריו, "יש לשבח את המתקפה ללא קשר למי שביצע אותה, כי היא הביעה כעס על החלטת ירושלים". בנוסף, הוא הצהיר כי "לא נוותר על פלסטין ההיסטורית", ואמר: "הפיגוע הוא רק תחילת התגובה להפלת ההחלטה של טראמפ".

"אנחנו דוחים כל אפשרות למולדת אלטרנטיבית", הכריז הנייה, שהוסיף: "לא נוותר על פלסטין ההיסטורית". לדבריו, "ההחלטות בכנסת מהוות איום היסטורי לזכויות הפלסטיניות. פלסטין היא פלסטין. מצרים היא מצרים. העם הפלסטיני שהפיל את פרויקט המולדת האלטרנטיבית בסיני בשנות החמישים, מסוגל להפיל גם את התוכנית הנוכחית".



בהתייחס לעסקת חילופי שבויים, הצהיר הנייה כי "על הכיבוש הישראלי להפסיק את מדיניות הצעדים הלא אנושיים כלפי האסירים שלנו. אנו מחזיקים בקלפים למען עסקה מכובדת".



בתוך כך, הוא הטיל את האחריות לניסיון החיסול של פעיל חמאס בצידון על המוסד: "מגנה את הפשע בצידון, שניסה לפגוע באחד מאנשי חמאס. זוהי תוקפנות נגד חמאס ונגד לבנון. המוסד הישראלי הוא האחראי לפשע הזה".



מלבד זאת, הוא יצא נגד ביקורו של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בישראל: "הוא אישיות בלתי רצויה, הנאום שלו בכנסת מוכיח את הקואליציה בין הכיבוש לבין ארה"ב".