לאחר סיבוב פורה בהודו וביקור חמים וידידותי של סגן נשיא ארצות הברית בישראל, המריא הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לפורום הכלכלי בדאבוס שבשווייץ. בפורום היוקרתי ייקחו חלק כמה ממנהיגי אירופה כמו גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בבית הלבן הודיעו עוד כי נתניהו וטראמפ ייפגשו ביום חמישי בשולי הפסגה.

"אני אקדם את מעמדה של ישראל, שכבר התגבש, כמעצמה טכנולוגית עולמית", אמר נתניהו רגע לפני שעלה למטוס, "זה בא לידי ביטוי בביקור בשבוע שעבר בהודו, זה יבוא לידי ביטוי גם בפגישות שלי עם ראשי מדינות וראשי חברות עסקיות מן הגדולות בעולם". אל הפורום הוזמן גם שר האוצר משה כחלון אך גם השנה הוא החליט לוותר על ההשתתפות. כך עשתה גם נגידת בנק ישראל קרנית פלוג. 
נתניהו צפוי לנאום בפני הפורום וגם לערוך מספר פגישות מדיניות עם מנהיגי מדינות ביניהם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו כשעל הפרק הסכם הגרעין עם איראן. "אני אומר להם שהשבועות הקרובים הם ההזדמנות האחרונה לנסות ולהכניס תיקונים אמיתיים ולא קוסמטיים, להסכם הגרעין המסוכן עם איראן", אמר נתניהו. 

לעומת הפגישה הידידותית עם טראמפ, נתניהו צפוי לשמוע מצד האירופאים לא מעט שאלות בנושא הפלסטיני ובעיקר על אי קיום המשא ומתן. נתניהו צפוי לנחות חזרה בישראל ביום שישי.
כזכור, השבוע ביקר יו"ר הרשות אבו מאזן באירופה ונפגש עם שרי החוץ של האיחוד וביקש מהם להכיר במדינה הפלסטינית. "הכרה כזו לא תפגע במשא ומתן לשלום", אמר בפגישה עם השרים. כמו כן, יו"ר הרשות חזר בו מהתבטאויותיו במהלך כינוס ועידת אש"ף במוקטעה שברמאללה, ואמר שהפלסטינים מחויבים להסכמים עם ישראל, אך דורשים שגם היא תמלא את חלקה בהם. "אנו רואים באיחוד האירופאי שותף אמיתי בתהליך המדיני", אמר אבו מאזן בפני 28 שרי החוץ של האיחוד. "הדרך לשלום עוברת במשא ומתן בחסות בינלאומית, ואנו קוראים למדינות האיחוד להכיר במדינת פלסטין. זהו לא מכשול בפני השלום".

לדברי אבו מאזן, "בנינו את המוסדות שלנו וברצוננו לשמור על המוסדות בכל הכח, עד שנגיע לפתרון שתי המדינות –מדינת פלסטין ומדינת ישראל, שחיות אחת ליד השניה בביטחון וביציבות". יו"ר הרשות ביקש גם ליישם את החלטות מועצת הביטחון והאו"ם הקשורות בסוגיה הפלסטינית: "ישנן החלטות רבות של האו"ם ומועצת הביטחון, שאנו מעוניינים שייושמו בשטח, ולא יהיו ניירות בארכיון האו"ם".