לאחר ביקור מוצלח של סגן נשיא ארצות הברית בישראל בו, הכריז כי השגרירות האמריקאית תעבור לירושלים, בירת ישראל , סיכם היום (רביעי) יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM את הביקור: "מחאתי כפיים לסגן הנשיא שאוהב באמת את ישראל והגיע עם בשורות טובות למדינה. הסיפור האמיתי הוא מה יקרה כשהוא עוזב, לעת עתה נותרו כאן עם 4 וחצי מיליון פלסטינים וללא פתרון. אנחנו צריכים לפתור את הנושא בדרך שלנו. כל השאר הדיבורים הם גרירת רגליים שלא יובילו אותנו לשום מקום. יש לנו ממשל אוהד וזה הזמן לקבל החלטות".



"התפרסם אתמול סקר מטריד מאוד שבודק את רמת המחויבות של הדמוקרטית והרפובליקנים באמריקה למדינת ישראל. הירידה בתמיכה של הרפובליקנים מעידה על סכנה למדינת ישראל. נתניהו לקח צד במשחק האמריקאי וזו טעות ביטחונית נוראה שהובילה להסכם הגרעין של היום. אסור לנו לוותר על התמיכה שקיבלנו על ידי שני הצדדים הפוליטיים באמריקה, נתניהו מאבד בימים אלו את הנכס הזה".



על סערת יהונתן גפן וגידי גוב טען גבאי: "הייתי שר שנה שלמה בממשלה הזו ואני גאה מאוד שעזבתי כשאביגדור ליברמן מונה לשר הביטחון. כל יום שעובר מאז שעזבתי אני מגלה שצדקתי. שילך לעבוד ולא יתעסק בדברים האלו. הוא שר ביטחון. אדם עם רקע כמו שלו ומפלגה כמו שלו, שחלק גדול ממנה נמצא בכלא או בהליך משפטי, לא יכול להיות שר ביטחון. מדובר במפלגה שטבולה בשחיתות ולא יכולה להיות בקואליציה".



אבי גבאי אף התייחס לתחקיר שעתיד להתפרסם הערב בתוכנית 'המקור' על קובי מימון: "לא הכרתי את קובי מימון ולא פגשתי אותו. אין שום ויכוח על העובדה שהוא הרוויח ממתווה הגז. ויתרו לו על צינור גז שעולה 300 מיליון שקלים".



על הידיעות הסותרות שפורסמו בחדשות על עדותו של ארי הרו בין בשתי המהדורות ('חדשות 10' ו'החדשות') טען: "אני לא פרשן משפטי ולא מכיר את כל העובדות, דבר אחד ברור - משפחת נתניהו קיבלה מתנות בעשרות מיליוני שקלים. זה דבר לא ראוי ולא נכון, אין לי ספק שזה מסוג הדברים שלא עושים. הייתי שר ואני יודע היטב שלא מקבלים מתנות. התרבות של קבלת מתנות היא תרבות שצריכה לעבור מן העולם".



לסיום התייחס השר למצב מפלגתו בסקרים וטען: "אנחנו מסתכלים קדימה וממשיכים להסתובב בארץ. גם הסקרים ייראו טוב יותר בהמשך. המגמה בציבור היא חיובית כלפינו וזה יבוא לידי ביטוי בבחירות. מדובר בקהל גדול שלא רגיל להצביע למפלגת העבודה, רמת ההזדהות הולכת ועולה ולכן אני לא מוטרד. אני יודע שהסיפור האמיתי מתרחש בשלושת החודשים לפני הבחירות. מי שיבחר בנו יקבל הזדמנות לראש ממשלה שיחליף את נתניהו ומי שייבחר בלפיד ייבחר במפלגה שלא יכולה להקים קואליציה כי אין לה את החרדים. אנחנו אופוזיציה אחרת ממה שהייתה לפני כמה חודשים. כולם רואים את ההבדל".