דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה הגיב היום (חמישי) לדברים שאמר מוקדם יותר הנשיא דונלד טראמפ בנוגע ליחסים בין ארצות הברית לפלסטינים מאז הכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל' כי "אם סוגיית ירושלים תישאר מחוץ לשולחן אז גם ארצות הברית תישאר מחוץ לשולחן". לדבריו, "מדיניות האיומים ההרעבה והכליאה לא תועיל לעם הפלסטיני. בהצהרה לעיתונאים הוסיף ש"סוגיית ירושלים היא סוגיה קדושה. והיא המפתח למלחמה ולשלום באזור. מדובר בסוגיה שלא ניתן לרכוש אותה בכל הון בעולם. האיומים להקפיא את כספי אונר"א היא מדיניות לא נכונה ולא נקבלה כלל".



אבו רודיינה שב והדגיש את המחויבות של הצד הפלסטיני לשלום על בסיס הלגיטימיות הבינלאומית, החלטת האו"ם ומועצת הביטחון וכן החלטות הפסגות הערביות ויוזמת השלום הערבית, זאת לפי פתרון שתי המדינות על גבול 67', ומזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית. "כל עוד הממשל האמריקאי לא חוזר בו, לא יהיה לו תפקיד בהליך השלום", אמר אבו רודיינה. "אם ירושלים תישאר מחוץ לשולחן אז גם ארצות הברית תישאר מחוץ לשולחן".



בתוך כך סוכנות הידיעות הפלסטינית 'וואפא' דיווחה כי יושב ראש הרשות אבו מאזן אמור לתת ,נאום חשוב", לפני פסגת האיחוד האפריקאי ביום ראשון הקרוב המתקיימת באדיס אבבה בירת אתיופיה ותימשך עד יום שני.



לראשונה מאז ההכרה של נשיא ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל, נפגשו טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת הפורום הכלכלי בדאבוס. טראמפ אמר כי "ההחלטה על העברת השגרירות היא סופית", ואף ציין כי היא תעשה לפני המועד הצפוי. טראמפ התייחס גם לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר כי "יש כל כך הרבה הצעות שלום ושאלתי אנשים שמעורבים בהן האם דיברתם אי פעם על הכסף שאנחנו נותנים לפלסטינים והם אמרו לי 'לא'. אז אנחנו יכולים לדבר על זה. הם לא מכבדים אותנו ולא כיבדו אותנו לפני שבוע כאשר סגן הנשיא ביקש לבקר אותם ואנחנו נותנים להם מאות מיליונים של דולרים. הכסף נמצא על השולחן הוא לא הולך אליהם אלא אם כן הם ידונו על השלום. ישראל רוצה שלום והם יצטרכו לעשות שלום אחרת, לא יהיה להם שום עניין אתנו יותר".