הקלטה של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד) פורסמה הבוקר (ראשון) ב"כאן 11", ובה הוא נשמע כשהוא אומר בשיחה סגורה, בנוכחות אישי ציבור מהציונות הדתית: "אני חושב שהליכוד בבעיה חמורה. הייתי מאוד שמח אם מחצית הסיעה תלך לבית. אם נמשיך בדרך הזו - נהיה באופוזיציה". בנוסף, הוא נשמע כשהוא מותח ביקורת על התבטאויות נתניהו. "זו התנהלות שאני מודה שהיא קצת בעייתית. כשהוא מדבר כרה"מ אף אחד לא מפריע לו. ברגע שזה הופך ל'אתם אבל', 'אתם חמוצים' - אז מתחיל כל הבלגן וחבל שזה ככה", ציין, "הוא מושפע מטראמפ, שאמר שאם הוא יירה במישהו - הדבר יוסיף לו קולות".

עוד אמר יושב ראש הכנסת כי "הצהרת טראמפ, בנושא מעמדה של ירושלים והעברת השגרירות, פוספסה בגלל שלא נעשתה עבודת מטה מסודרת". הוא ציין ש"אין במדינה שר חוץ, והנשיא וראש הממשלה נמצאים בנתק מוחלט". לטענתו, אילו היתה עבודת מטה מסודרת - היינו יכולים להתקדם לא רק עד לגואטמלה. הוא הוסיף: "נתניהו השתגע - הוא מתוסכל מכך שהוא עובד קשה בזירה הבינלאומית, ולא זוכה להכרה שהוא ראוי לה". 


 
השר צחי הנגבי, חבר מפלגתו, התייחס להקלטות ואמר: "נחמצתי. חזקה על יו"ר הכנסת שיפרש את דבריו". הוא הוסיף: "אני לא פרשן של רסיסי הקלטות. מאמין שהוא ישכיל לפרש את דבריו טוב יותר מכל אחד אחר". 

כזכור, בתחילת מושב הכנסת, ראש הממשלה נשא נאום ארוך בו תקף, כמו בעבר, את מתנגדיו שאת חלקם כינה "חמוצים" ושאמר: "תעשיית הדכדוך עדיין קיימת. יש לה ייצוגים גם בתקשורת. השנה יש חידוש, תעשיית הדכדוך הצמיחה ענף חדש. ענף החמוצים. פעם טיפחו אתרוגים היום חמוצים". הוא הסביר: "היום הם אומרים יש תחושת חמיצות בציבור. 'נתניהו מסתובב בפנים חמוצות. מחמיצים הזדמנויות היסטורית'. אותם אנשים שביקרו את נאומי בקונגרס האמריקאי נגד הסכם הגרעין עם איראן. יושב ראש האופוזיציה הרצוג ידידי, אמרת שהנאום הזה הוא חבלה קשה ביחסי ישראל ארה"ב. יאיר לפיד, אמרת שגרמתי נזק למדינת ישראל. פרשנים בכירים אמרו זאת כך: 'ספק בכלל אם לנאום תהיה השפעה כלשהי'. ההחלטות של הנשיא טראמפ זה שום דבר? זה רק החלטה של הנשיא טראמפ לא לאשרר אותו.  זה כלום?". 

"החמוצים עושים עוד משהו. הם תמיד, אבל תמיד מתארים את מצב המדינה כדשדוש מתמשך וקיפאון, במקום דרוך. מבחינתם כל עוד לא מפנים יישובים יהודים זה דשדוש", הסביר נתניהו.