לאחר ששרת המשפטים איילת שקד טענה בגל"צ כי "נתניהו מעכב את הסדרת חוות גלעד", הודיע הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, בישיבת שרי הליכוד, כי הנושא יובא לישיבת הממשלה בשבוע הבא, כפי שתואם, לדבריו, עם יוזם החוק שר הביטחון אביגדור ליברמן". 



לדבריו, "העיכוב בהעלאת נושא חוות גלעד נוצר מטעמים טקטיים". הוא ציין כי מי שמבקרים את העיכוב בהחלטה יודעים שהנושא יעלה בשבוע הבא והם עושים זאת רק בניסיון להציג זאת בהמשך כהישג שלהם.



בליכוד זעמו על מפלגתה של שקד, ומסרו בהודעה מטעם המפלגה כי "זאת שוב השיטה הידועה של הבית היהודי - דורשים מראש הממשלה את מה שהם יודעים שהוא בלאו הכי עומד לעשות, כדי להציג את זה אחר כך כהישג שלהם. החוק יעלה בשבוע הבא כפי שתואם עם יוזם החוק שר הביטחון ליברמן".



שקד ובנט. בבית היהודי תקפו את נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שקד ובנט. בבית היהודי תקפו את נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, לאחר הפיגוע ביישוב, בו נרצח הרב רזיאל שבח, אמר ליברמן: "כוחות הביטחון עסוקים במצוד אחר המחבלים שרצחו הלילה בחוות גלעד את הרב רזיאל שבח הי"ד. אני כואב את אבלה הכבד של רעייתו יעל וששת ילדיו. הוריתי לראשי משרד הביטחון להעניק סיוע למשפחה ולתושבי חוות גלעד. במקביל הנחיתי לבחון את הסדרת המאחז חוות גלעד ואת הפיכתו לישוב מן המניין ביו"ש".



שר החינוך נפתלי בנט הוסיף אז כי "הסדרתה ובנייתה של חוות גלעד היא המחיר הכואב ביותר והמרתיע ביותר שאפשר לגבות מהמחבלים הארורים על מנת למנוע את הרצח הבא".