על רקע סערת החוק הפולני, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב פוליטיקאים מימין ומשמאל, שחרר הבוקר (ראשון) העיתונאי שמעון ריקלין הצהרה מעוררת מחלוקת, בתכניתו עם אראל סג"ל בגל"צ, כשאמר: "אני מבין את הפולנים, לא מבין על מה המהומה".



"קראתי עכשיו את החוק הפולני היטב באנגלית, ואני לא מבין על המהומה", הצהיר ריקלין בפתח השידור בתחנת הרדיו הצבאית. בנוסף, הוא טען כי "גם ראש הממשלה נסחף פה. בנוסף, יאיר לפיד כתב שהיו מחנות השמדה פולנים ולא היו כאלה. הוא חוזר אחרי השקר הגרמני - הניסיון לנקות את ידיהם".



לדבריו, "בחוק מדובר על האומה הפולנית ולא על יחידים, ואני לא מבין מה הבעיה. האומה הפולנית כאומה בעצמה סבלה ולא השתתפה כאומה בהשמדה, ואני חייב לציין רה"מ כאן מיהר כנראה". 



נתניהו. "נסחף". צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נתניהו. "נסחף". צילום: הדס פרוש, פלאש 90



"אני לא מצליח להבין במה הפולנים לא צודקים", הוסיף עיתונאי ערוץ 20. "תהיה פולני, מתו לך מיליוני אנשים, ולא רק שזה קרה גם נכבשת משני הצדדים, מזרח ומערב, אחרי זה גם מאשימים אותך שהקמת מחנות השמדה. אני מבין את ההיגיון שלהם".



סג"ל חיזק את דבריו: "לא היו מחנות השמדה פולנים, אלא גרמנים. אני לא מקל ראש באנטישמיות הפולנית, אבל מי שמטיל עליהם אחריות משותפת לשואה כמו הגרמנים משקר". 



לטענתו, "הפולנים נכבשו ב-1939 אחרי חמישה שבועות של מלחמה, בניגוד למשל לצרפת ששיתפה פעולה באופן מלא עם הגרמנים, אבל אף אחד לא יגיד שהצרפתים חלק מהשואה".