פרופסור אביעד הכהן סיפר היום (ראשון) בתכניתה של אילה חסוןב-103FM על חברו הקרוב, פרופסור משה נגבי, שהלך לעולמו במהלך סוף השבוע, כשהוא בן 69. לדבריו, נגבי, זוכה פרס סוקולוב, שדרן כאן ב' וכותב טור במעריב בעבר, "האמין בכל לבו בדברים שאמר ותמיד דיבר בגובה העיניים". 



"היינו חברים 30 שנה, וזו חברות שהתחילה על רקע מקצועי", אמר נגבי בפתח דבריו. "מדובר באבדה לכולנו, קולו של משה היה ייחודי. הוא היה בן אדם שתמיד דיבר בגובה העיניים ובמקביל היה איש מקצוע מדהים. לא הסכמתי עם כל דבריו והיו לנו לא מעט מחלוקות, אך ידעתי תמיד שהוא מאמין בכל ליבו בדברים שהוא אומר". 



בהתייחס להתדרדרות במצבו בתקופה האחרונה, סיפר: "הוא סבל חמש שנים מהמחלה שהלכה וחזרה. בכל החודשים האחרונים, למרות הטיפולים הקשים, הוא היה מתייצב בשידור של תוכניתו הוותיקה. הוא סבל מאוד, אך לא נתן לחבריו לראות אותו כמסכן". 




הכהן הוסיף כי "הוא בוודאי ידע שמותו קרב ושכתובת הייתה על הקיר והוא ידע להעריך את ימי חייו וליהנות מהם, מי שהאזין לו שמע את קולו החולה, אי אפשר היה להסתיר את זה".

"לא פעם התווכחנו בנוגע לנושא טוהר המידות", ציין גם חברו של נגבי. "משה היה נוהג להיסחף ולקבוע שאדם מושחת טרם פסק הדין. סגנונו היה נמהר מידי לטעמי, הוא לא ידע מה זה טונים נמוכים, אך הוא תמיד פעל מתוך אמונה, הוא ראה חשיבות לכך שמדינת ישראל תהיה מדינת מופת לא רק מבחינה טכנולוגית אלא גם מבחינת טוהר המידות".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן