השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, קיים היום (ראשון) סיור בגבול רצועת עזה, בליווי קציני צה"ל, ואף נלקח לסיור במנהרת טרור שנחשפה לפני מספר שבועות, שם האשים את החמאס בהפקרת תושבי רצועת עזה. במהלך הסיור אמר היועץ כי "חמאס מבזבז משאבים על מנהרות וטילים שנועדו לתקוף את ישראל, במקום לעזור לתושבי רצועת עזה במצוקת החשמל, המים והכלכלה. כמו כן חמאס משתמשת בשפת שנאה שיוצרת מעגל של אלימות. לעזה מגיע יותר".



במהלך הסיור התייחס למצב ברצועה גם מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יעקב פולי מרדכי, ואמר כי "המצב הקשה ברצועת עזה הוא תוצאה של המדיניות שמוביל ארגון הטרור, חמאס, שבמקום להשקיע באוכלוסיה, משקיע במנהרות המוות ובייצור אמצעי לחימה. כמו כן, זוהי תוצאה של מדיניות הרשות הפלסטינית שאינה משקיעה דיו ברצועה ומטילה סנקציות על התושבים בה. אני מקווה שהקהילה הבינלאומית והפלסטינים מבינים זאת".



לאחר הסיור ברצועה, נפגש גרינבלט עם שר האוצר, משה כחלון, ובמהלך הפגישה דחה את הדרישה הפלסטינית למתווך נפרד במגעים בין ישראל לרשות הפלסטינית וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "פגישת עבודה נוספת עם שליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון ‎גרינבלט ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. דיון מעמיק בנושאי אסרטרטגיה, ביטחון וכלכלה". לאחר מכן הוסיף השר כחלון כי ":ארצות הברית היא המתווכת ההוגנת והיחידה לכל הסדר עתידי באזור".