לאחר חשיפת הקלטה משנת 2009 ב"וואלה", שבה נשמעת רעייתו שרה כשהיא גוערת ביועצה, תקף הבוקר (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו את התקשורת בחריפות, כל זאת בבוקר נסיעתו לרוסיה, שם ייפגש עם מקבילו ולדימיר פוטין על רקע המתיחות עם סוריה. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו כתב רה"מ: "כשמדובר במשפחתי, הכל מותר, מתירים דמם, תתביישו לכם". 


רגע לפני המראתו אמר נתניהו כי "אני יוצא עכשיו למוסקבה להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אנחנו נפגשים מעת לעת כדי להבטיח את התיאום הצבאי בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה בסוריה, ועד היום זה הצליח וחשוב שזה ימשיך להצליח".
הקלטת שרה נתניהו. צילום: באדיבות וואלה
נתניהו לפני המראתו לרוסיה למפגש עם פוטין. צילום: לשכת רה"מ

לדבריו, "אני אדון עם הנשיא פוטין על הניסיונות הבלתי פוסקים של איראן להתבסס צבאית בסוריה, דבר שאנחנו מתנגדים לו בתוקף וגם פועלים נגדו. בנוסף אנחנו גם נדון על הניסיון של איראן להפוך את לבנון לאתר טילים אחד גדול, אתר לייצור טילים מדויקים נגד מדינת ישראל, דבר שאיננו מוכנים לסבול".

בתוך כך, בפתח הפוסט שפרסם בתגובה להקלטה כתב: "אתמול, אשתי האהובה שרה הייתה בדרך לחיפה, לחנוך מוזיאון לשואה ולהיפגש שם עם ניצולים שהיא מקיימת איתם קשר שנים רבות, ובעודה בדרך לחיפה, התקשורת מפרסמת קלטת בת תשע שנים, הקלטת סתר. תשע שנים! מי יודע איפה הייתה הקלטת הזאת ומה עבר עליה. אבל מה יש בקלטת? שרה מרימה את קולה בכעס, בשיחה שהוקלטה בסתר".

"אני רוצה לשאול אתכם", המשיך נתניהו, "בתשע השנים האחרונות, מישהו מכם הרים את קולו בכעס, פעם אחת? פעמיים? הרבה פעמים? אולי גם העיתונאים והעיתונאיות, גם הם לא עשו דבר כזה אף פעם? אני בטוח שכולכם הרמתם את קולכם. ואני בטוח בעוד משהו: שאם הייתם מביאים הקלטה של אישה אחרת או של משפחה אחרת לתקשורת, התקשורת הייתה אומרת: 'עזוב, אנחנו לא מפרסמים את זה, זה פרטי'".



"אבל", לדבריו, "כשמדובר במשפחה שלי, ברעייתי, בילדיי, הכל מותר. מתירים את דמם. התקשורת מחבקת את המקליטים והמקליטות הללו ומציגה אותם כגיבורים גדולים. אבל הם לא גיבורים. הם עושים את המעשה השפל ביותר. הם מועלים באמון שנותנים בהם, הם עושים את זה בשביל בצע כסף או בשביל חיבוק חם בתקשורת או בשביל שניהם. והם רומסים זכות בסיסית שיש לכל אדם: הזכות לפרטיות".

בסיום דבריו פנה נתניהו למקליטים עצמם: "אז אני רוצה להגיד לכל המקליטים והמקליטות, והמפיצים והמפיצות, והשדרים למיניהם: תתביישו לכם. אין שום ערך בקלטות הללו. זה רק המשך של אותו מסע הכפשות והשמצות נגדי ונגד בני משפחתי. כבר אמרתי לכם יותר מפעם אחת: אתם רוצים להחליף אותי? תתמודדו איתי בקלפי. עזבו את בני משפחתי".

פגישת בזק בקרמלין

על רקע המסר התקיף שהעביר בשאר אסד, בו איים כי סוריה תפציץ את נתב"ג במידה וישראל תתקוף בשטחה פעם נוספת, ראש הממשלה נתניהו ימריא לביקור בזק ברוסיה הבוקר, שם ייפגש, כאמור, עם הנשיא ולדימיר פוטין. "אני אדון עמו על התפתחויות שונות באזור, על הידוק התיאום הביטחוני בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה שנמצאים בסוריה ועל סוגיות חשובות לביטחון המדינה", אמר אתמול נתניהו. לראש הממשלה צפויים להצטרף ראש המוסד, יוסי כהן והשר זאב אלקין. השיחה האחרונה בין השניים נערכה בראש השנה האזרחית, אז איחל נתניהו לפוטין שנה טובה.

הפגישה מגיעה על רקע המתיחות הנמשכת בין ישראל לסוריה. מאז פגישתם האחרונה של פוטין ונתניהו במוסקבה, באוגוסט 2017, התבצעו מספר תקיפות בסוריה שיוחסו לישראל. באחת התקיפות נרשמה פגיעה במפעל תחמושת, שגררה בתגובה ירי נ"מ סורי לעבר המטוסים.

כזכור, בשבת דיווח העיתון הלבנוני א-דאר, שנחשב מקורב לשלטון הסורי, כי נשיא סוריה בשאר אל אסד העביר לפוטין מסר בו איים לתקוף את שדה התעופה בן גוריון בטילי סקאד, אם ישראל תתקוף בשטח סוריה שוב.

הנשיא הסורי צוטט כאומר "אם ישראל תפציץ שוב את דמשק, נשגר שני טילי סקאד לעבר שדה התעופה הבינלאומי שלה". על פי הדיווח, פוטין הודיע לשליט הסורי כי ישוחח על כך עם ישראל. יכול מאוד להיות שהנושא יעלה בפגישתו של פוטין עם נתניהו.