בעקבות האירועים האחרונים שעלו לכותרות, שוחחה היום (שני) אילה חסון ב-103FM עם שר החינוך נפתלי בנט שהתייחס לגירוש מבקשי המקלט, להקלטות שרה נתניהו ולתקיפת המורה בירושלים: "אלימות במערכת החינוך היא אסורה ולא מתקבלת על הדעת. אני מקדם כיום חוק שיגדיר עונש של חמש שנות מאסר לכל מי שיתקוף עובד הוראה. במקביל, אנחנו יוצאים במשרד החינוך למערכה חינוכית כנגד אלימות ומקימים צוותים לטיפול במקרים שכאלה. אני לא מקבל את זה שמורים שיוצאים ללמד ייתקלו באלימות שכזו ויסכנו את עצמם. במערכת החינוך ישנם מעל 2 מיליון תלמידים ו-200 אלף עובדי הוראה, בקצוות יש תמיד תקלות וזה טבעי, מדובר בארגון הגדול ביותר במדינת ישראל ואנחנו מטפלים במה שניתן ומתקנים מה שניתן".



על החלטת הממשלה לגרש מבקשי מקלט טען השר: "מתרחש היום קמפיין שקרי. מדינת ישראל החליטה שהיא תקלוט כל פליט שבורח ממדינתו בעקבות סכנת חיים ולא תשלח פליט למותו. מאידך, מדינת ישראל לא תהפוך להיות לשכת התעסוקה של העולם. כל מי שיימצא שהוא מהגר עבודה ומסתנן ייפלט, אין לנו שום חובה לדאוג לו וזה גם לא מוסרי. אנחנו עלולים מתוך לב רך להביא להצפה של מסתננים לישראל".





"אני שמח מאוד שראש הממשלה הבטיח אמש שהוא יסדיר ויכיר בחוות גלעד כיישוב", סיפר השר בנט לאחר שתקף את ראש הממשלה בנושא: "זה מה שביקשנו ואנחנו שמחים על כך. אין לי בעיה שהוא ייקח על כך קרדיט, העיקר שנמשיך לבנות בארץ שלנו".




"לא מתכוון להיגרר לדיון על גב' נתניהו"




השר אף התייחס להקלטות שרה נתניהו שהתפרסמו אתמול, ובהן היא נשמעה זועמת וצועקת על יועץ שלה: "שמעתי את הקלטת אך אני לא רוצה להתייחס לתקופה בה שירתתי במשרת אמון אצל משפחת נתניהו. התופעה בה עובדים מקליטים את המעסיקים שלהם היא נוראית. שיחות פרטיות צריכות להישאר פרטיות. אני לא מתכוון להיגרר לדיון על הגברת נתניהו, אני בוחן את ראש הממשלה לפי מעשיו ופעולותיו ואף לא מפחד לאתגר אותו על מעשיו ולבקר אותו. כאזרח ישראלי מעניין אותי המצב המדיני, הכלכלי ופעולותיו של ראש הממשלה, מי שחושב שהדברים שפורסמו משפיעים על התפקוד שלו שיבדקו את תפקודו כראש ממשלה".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן