לא מתנצלת: חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) התייחסה לסערה שחוללה היום (שני) לאחר שאמרה בכנסת "אתם חברים של נאצים", במהלך דיון בוועדת הפנים בנושא המסתננים - משם סולקה. "הדמגוגיה של יואב קיש חצתה את כל הקווים האדומים. אני אמרתי וחוזרת ועומדת על זה שהקשרים של מפלגת השלטון עם מפלגות אנטישמיות ונאציות באירופה היא בושה למדינת ישראל ובושה לממשלת ישראל", אמרה אחרי הדיון.



"לא ייתכן שהממשלה הזאת תשתמש בדמגוגיות שואה כשזה נח לה ובמקביל תכשיר בדיעבד את רצח העם ברואנדה, תקיים קשרים עם מכחישי שואה בפולין ותארח אנטישמים מאוסטריה. מישהו צריך להגיד לממשלה הזאת את האמת - היחסים החבריים שלה עם מפלגות שכאלה היא מבושה גדולה ואות קין על כל הכנסת", הוסיפה. "ממש לא נסחפתי, הגיע הזמן לחשוף את הפרצוף האמיתי של הליכוד", אמרה מאוחר יותר לגל"צ.



מוקדם יותר היום התקיים דיון טעון במיוחד בוועדת הפנים של הכנסת, בהשתתפות השר אריה דרעי, ובו דובר על מעקב אחר יישום מדיניות הממשלה בעניין המסתננים וסגירת מתקן חולות. לדיון הגיעו עשרות תושבים מדרום תל אביב - חלקם תומכים בגירוש ואחרים המתנגדים לו, כאשר בשלב מסוים הורחקה מהאולם פעילה שמתנגדת לגירוש. בשיאו של הדיון סולקה חברת הכנסת תמר זנדברג, אשר הכריזה לאחרונה על התמודדותה לראשות מרצ, תוך שהיא צועקת לעבר הנוכחים: "אתם חבורה של נאצים".




בתום הדיון הסוער פרץ עימות בין פליטים אריתראים לבין תושבי דרום תל אביב וסדרני הכנסת נאלצו להתערב כדי למנוע תקרית אלימה בין הצדדים. אחד הפליטים, ג'וני טאפל, צעק: "אני שש שנים בארץ, אני לא יכול לחזור לאריתראה, למה אתם רוצים לגרש אותי?". תושבת דרום ת"א צעקה לעברו: "אתה שקרן, לי יש לזכות לדבר לדבר פה ולך אין, תסתלק מכאן". נציגי הפליטים זעמו על כך שלא התאפשר להם להשמיע את דעתם במהלך הדיון. מנהל מרשם האוכלוסין, שלמה מור יוסף, האחראי על מבצע הגירוש אמר: "נשים, ילדים והורים מוחרגים בשלב הזה מהגירוש".