ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) בתדרוך לכתבים לאחר הפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי "ישנם מפעלים טילים בלבנון בשלבי הקמה. האיום של נשק מדויק מלבנון לישראל הוא איום חמור שישראל לא תקבל אותו וגם כאן אם נצטרך לפעול נפעל. דיברנו על משמעויות של תרחישי הסלמה באזור וכיצד ניתן לטפל בהם".



נתניהו על הפגישה עם פוטין. צילום: לשכת ראש הממשלה

עוד אמר נתניהו כי "סיימנו עכשיו כמה שעות של שיחות מאוד טובות ומאוד מעמיקות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. יש פה יחסי ידידות אישיים ואינטרסים בין רוסיה לישראל. השיחות כנות וישירות מאוד במובן החיובי של המילה. הן מקיפות הרבה נושאים. ערכתי עם פוטין שבע פגישות בשנתיים האחרונות ו-10 שיחות טלפון. אנחנו מדברים כל כמה שבועות.



"המגע הזה והקשר הזה חשוב למדינת ישראל, זו עבודה דיפלומטית מאוד מורכבת, יצרנו מנגנוני תיאום שמונעים בעיות, וניתן רק לדמיין מה היה קורה אלמלא המנגנונים האלה. יש כאן שינוי גדול מאוד ברמת התיאום הביטחוני שלא נתנגש אחד בשני והרבה מעבר לזה", אמר נתניהו והוסיף, "בשיחות האלה לאור המצב המשתנה גם המדיניות שלנו משתנה והדבר האחרון שאנחנו רוצים זה שזה לא יהיה ברור, המדיניות שאני נוקט מול רוסיה זה להבהיר מה העמדות שלנו מה אנחנו רוצים להשיג, יש צבא רוסי בטווח פסיעה מגבולנו. אנחנו מצליחים לשמור על האינטרסים שלנו על חופש הפעולה שלנו. מעבר לתיאום הביטחוני ניסיון להגיע להבנה כללית להבין את המדיניות שלנו ושלהם ותיאום ציפיות".



"יש מציאות שלבנון וסוריה יתייצבו ויש תרחיש שלא, לא ישראל היא הגורם שמנסה לשנות את המציאות", המשיך נתניהו, "אבל שמירה על האינטרס הביטחוני מחייבת מוכנות וזו לא רק מוכנות של צה"ל וזרועות הביטחון".



בנושא הגרעין אמר נתניהו כי "שוחחתי איתו על ההסכם, העליתי את ההשגות שלנו בדומה לדברים שאמר הנשיא טראמפ, אני לא יכול להתחייב מה עמדת רוסיה, אבל אני כן יכול לומר שהם מבינים את החשיבות שאם התיקונים הללו לא יוכנסו יכול להיות בהחלט שארה"ב תנטוש את ההסכם הזה והם שמעו את הדברים בעניין רב".



ראש הממשלה ציין כי הנשיא פוטין מקפיד מדי ביקור להעניק לו מתנה שמאחוריה יש "חשיבה והתחשבות". "הפעם הוא העניק לי מתנה מרגשת במיוחד, מכתב מקורי שאוסקר שינדלר כתב לאשתו. אני כמובן אעביר אותו ליד ושם בירושלים. ניכר שהוא יוצא מגדרו כל פעם כדי להעניק מתנה".