כפי שפרסמנו לראשונה ב"מעריב" בישבוע שעבר, הממשלה הסכימה לראשונה להכניס לחוק ממשלתי שעתיד לעבור בשלוש קריאות בכנסת בשבועות הקרובים את מלוא ההתחייבות שלה לארגוני הנכים מהמו"מ שהתקיים בחודש ספטמבר האחרון. בהצעת החוק הממשלתית הסופית שאושרה הבוקר (שלישי) בוועדת השרים לחקיקה, נקבעו לראשונה התאריכים שבהם יינתנו התוספות לקצבאות הנכים מעבר ל-500 שקלים לנכה שיינתנו עוד השנה.

התאריכים שנקבעו בחוק הן ינואר 2020 וינואר 2021. עד ינואר 2020 יסתפקו הנכים בתוספת של 500 שקלים לקצבת הנכות שתושלם ביולי השנה. רק אחרי ינואר 2021 אמורה קצבת הנכות המקסימלית להגיע ל-4000 שקלים. ו-4500 לנכים הסיעודיים ומתאריך זה יוצמדו קצבאות הנכים לשכר הממוצע במשק כדי למנוע את שחיקתן. 
בשבוע שעבר חשפנו את הבטחת שר האוצר לנכים בהקשר זה בישיבה סגורה שהתקיימה בקרית הממשלה בתל אביב בערב ה-18.1. כחלון אמר בישיבה: "מגיע לכם ולילדים שלכם לקבל בחוק את ההתחייבות שלנו להגדיל את קצבאות הנכות בסך 4.2 מיליארד שקלים. אני לא יודע עוד איך, אבל זה יקרה ואפנה לראש הממשלה בנושא".

אמש הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה התואמת את הבטחת כחלון ושר הרווחה חיים כץ לנכים באותה ישיבה והבוקר אישרה לראשונה ועדת השרים לחקיקה את נוסחה של הצעת חוק ממשלתית המעגנת את מלוא התחייבות הממשלה לנכים בהצעת החוק כפי שנוסחה על ידי משרד הרווחה ולמרות ההתנגדות העיקשת שהציבו אגף התקציבים באוצר ויועצו הכלכלי של רה"מ, פרופ' אבי שמחון. אלה רצו שרק הסכומים, בסך 2.1 מיליארד שקלים, שהאוצר יכול להתחייב להעביר לנכים עוד השנה, הם שיכללו בהצעת החוק ולא מחצית הסכום השניה ועלות הצמדת עדכון הקצבאות לשכר הממוצע שלהן לא נמצא עדיין מקור תקציבי. 
אלכס פרידמן, יו"ר נכה, לא חצי בן אדם, מי שהוביל את ההסכם עם הממשלה מספטמבר שהיום לראשונה מקבל תוקף של הצעת חוק ממשלתית, אומר למעריב: "מרגש לראות שינוי היסטורי קורה. צריך לפעול באופן שקול ואחראי. לקחת את מה שיש על השולחן ובכוונתי לפעול כל העת לשיפור המתווה בין היתר להקדמת פעימות תשלום התוספות לקצבת הנכות". עם זאת, הבטחה אחת של כחלון מהישיבה לפני שבועיים שאת תכניה פרסמנו בשבוע שעבר, לא קוימה. שתי הפעימות הראשונות (מתוך ארבע) של תשלום התוספת לקצבת הנכות, אשר יועברו לנכים עוד השנה, לא יהיו גדולות יותר מסך של 500 שקלים, תוספת חודשית מקסימלית בלבד לקצבת הקיום החודשית של נכה בישראל החל מיולי הקרוב, מועד הפעימה השנייה. 

מיולי 2018 ועד ינואר 2020 יאלצו הנכים להסתפק בתוספת 500 השקלים שתעלה את קצבת הנכות המקסימלית רק לסכום של כ-2900 שקלים לחודש לנכה חסר כושר עבודה. אבל הצעת החוק מעגנת כאמור לראשונה את התאריכים לתשלום התוספות הבאות על פי חלוקה שתיקבע בין שרי האוצר והרווחה, וכך את מועד הצמדת מנגנון עדכון הקצבאות בהתאם לשכר הממוצע במשק ולא למדד, החל מינואר 2021. חוק שיחייב גם את הממשלה הבאה מרגע שיעבור קריאה שלישית בכנסת.