חבר הכנסת אורן חזן צפוי לקבל עונש הרחקה משמעותי של מספר חודשים מדיוני המליאה והוועדות בעקבות שורה של תקריות ותלונות שהוגשו נגדו. לדברי גורמים בכנסת "אם ח"כ חזן יקבל עונש הרחקה מקסימלי של כמה חודשים, משמעות הדבר שהוא ייעדר מהכנסת עד לפתיחת המושב הבא בחודש אוקטובר".

העונש המקסימלי שוועדת האתיקה יכולה להטיל הוא של שישה חודשים ובוועדה אכן שוקלים לתת עונש כזה, שכדוגמתו הוטל ביולי 2014 על ח"כ חנין זועבי בעקבות התבטאויותיה לאחר חטיפת שלושת הנערים.
עימות בין ח"כ אורן חזן וח"כ מיכל בירן

חבר הכנסת חזן הגיב בתקיפות לדיווחים לגבי הרחקתו. "נו באמת מישהו יכול להשתיק אותי? אין עדיין הרחקה בענייני אבל יש כבר הרחקה נגד ח"כ בירן, עם הפה הגדול שלה שכינתה אותי סרסור למרות שזה לא נכון. זה רק בגלל שאני סותם את חברי הכנסת הערבים הבוגדים. רוצים להרחיק אותי בגלל התקרית עם זועבי מחבלת המרמרה וח"כ טיבי. במאפיה מתנהלים ככה ולא בכנסת ישראל, בושה שיו"ר הכנסת מתנהל ככה לאחר שתקפתי אותו מוקדם יותר", אמר חזן בראיון לגל"צ.
 
ועדת האתיקה מנסחת כעת את ההחלטה נגד ח"כ חזן שצפויה להתפרסם מחר. תלונות נגדו הוגשו בין היתר ע"י ח"כ בירן, וחברי הכנסת אחמד טיבי וג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת).

"סרסור" ו"מושחת": בירן ושפיר הורחקו

בתוך כך, ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להרחיק את חברות הכנסת סתיו שפיר ומיכל בירן (המחנה הציוני) לשבוע מפעילות בכנסת בעקבות התבטאויות שלהן בחודשים האחרונים. הרחקתה של בירן מגיעה בעקבות העימות הקולני שניהלה בנובמבר האחרון עם ח"כ חזן במהלך דיון בוועדת הכספים בכנסת. הרחקתן תכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב. 

ח"כ בירן אמרה בתגובה להרחקתה: "אני מקבלת את החלטת ועדת האתיקה. התבקשתי להתנצל ולא יכולתי לעשות שקר בנפשי. חלק מתפקידי כנבחרת ציבור הוא להשמיע את קולן של נשים מנוצלות. מנשוי טרי ואב לילדה הייתי מצפה לחשוב בכובד ראש כיצד הוא מתנהג בעולם כדי להפסיק לבייש את אשתו וילדתו. יש לנו עוד כמה שנים עד שביתו הקטנה תתחיל להתבייש באבא שלה. אני מציעה לו להתאפס על עצמו כבר עכשיו".
 
 ח"כ שפיר הורחקה מפעילותה בכנסת, לרבות ועדת השקיפות בראשה היא עומדת, בעקבות התבטאויות כלפי חבר הכנסת מיקי זוהר אותו כינתה מושחת במהלך דיונים של ישיבת ועדת הכספים תוך הסתמכות על החלטות של ועדת האתיקה. במהלך אותו דיון קראה ח"כ שפיר 'אתה מושחת ופופוליסט לך תעשה לך דיונים על השכונה שלך בקרית גת. חברת הכנסת חזרה על ביטויים דומים גם בישיבה נוספת של ועדת הכספים שהתקיימה באותו יום.
ועדת האתיקה קבעה בהחלטתה כי לא סברה מעולם שח"כ זוהר מושחת ולא ייחסה לו כוונות זדון ואף ציינה כי בהתנהלותו בעיריית קרית גת נובעת מחוסר ניסיונו. ועדת האתיקה עוד קובעת כי הכינוי "מושחת" גורמת לנזק ציבורי ותדמיתי לכנסת וח"כ זוהר עצמו.