הנציב לזכויות אדם של האו"ם, זאיד ראאד אל חוסיין, פרסם היום (רביעי) דוח ובו הודיע על דחיית פרסום "הרשימה השחורה" של החברות הפועלות בהתנחלויות, כך דווח ב"חדשות עשר". דחיית הפרסום, ל"מועד לא ידוע" להגדרת הנציב, מגיעה אחרי לחצים שהפעילו גורמים אמריקאים וגורמים ישראלים על הנציב, בחודשים האחרונים. 
בדוח נכתב כי הנציב "התקדם מאוד בגיבוש 'הרשימה השחורה', אך הוא זקוק לעוד משאבים כדי לאסוף מידע, ולהמשיך במגעים עם כ-206 חברות, לגביהם קיים מידע כי הן פועלות בהתנחלויות".  עוד נכתב: "לאחר שיושלמו המגעים, ובהתאם לניתוח התגובות שיתקבלו, הנציב יספק את שמות החברות. הן יעודכנו בדבר לפני פרסום הרשימה בפומבי". 
הנציג ציין כי בחן מידע שהגיע לגבי 307 חברות ישראליות וזרות וכי אחרי סינון ראשוני, 101 מהן הוסרו מהרשימה. בחודשים האחרונים הנציב לזכויות אדם יצרו קשר עם 64 חברות מתוך ה-206 החשודות בפעילות בהתנחלויות. בין החברות החשודות: 143 חברות ישראליות, 22 חברות אמריקאיות, 7 מגרמניה, 5 מהולנד, 4 מצרפת, 3 מקוריאה הדרומית, 3 מבריטניה, 3 מאיטליה, 2 מקנדה, 2 משוויץ ו-2 מיפן. 

הוא כתב בדוח כי כמה מדינות וארגונים פנו אליו והביעו התנגדות חריפה לפרסום "הרשימה השחורה". מנגד הוא מדגיש כי כמה מדינות וכן ארגוני חברה אזרחית מישראל ומהרשות הפלסטינית הביעו תמיכה במהלך. 
כזכור, בעבר דווח מספר פעמים כי ממשל טראמפ מנסה למנוע את פרסום הרשימה, שגובשה בשנה שעברה. מהדיווחים עלה כי בין החברות שנמצאות ברשימה - הן Airbnb  ו-TripAdvisor